در پنج سال گذشته، در ماه مارس، یک پروژه عکاسی گروهی با شرکت تعداد زیادی از عکاسان و علاقمندان عکاسی در دنیا برگزار شد که پروژه  «۲۴ ساعت» نام گرفته است.

    امسال ششمین سالی است که این پروژه برگزار خواهد شد و تاریخ برگزاری امسال روز ۱ آوریل مطابق با شنبه ۱۲ فروردین ۹۶ است. عکاسانی که علاقه‌مند به شرکت در این پروژه باشند، باید در طول ۲۴ ساعت، از ساعت ۰۰: ۰۰ شنبه ۱ آوریل ۲۰۱۷ تا ساعت ۲۳:۵۹ (براساس منطقه زمانی شهر خودتان) همان روز، هر ساعت یک عکس از شهر بگیرند و به اشتراک بگذارند. عکس‌ها حتماً باید در طی همین ساعات گرفته شده باشند:  یعنی ۲۴ عکس  طی ۲۴ ساعت.

– چگونه می‌توانم در پروژه «۲۴ ساعت» شرکت کنم؟
   به این منظور ابتدا در سایت ثبت‌نام کنید. با ثبت‌نام، اعلام آمادگی برای شرکت در پروژه به صورت خودکار اعلام و اعمال می‌شود. چنانچه در سال‌های پیش در سایت ثبت‌نام کرده‌اید ، با وارد شدن به بخش کاربری خود به سؤال مربوط به اعلام آمادگی برای شرکت در پروژه سال ۲۰۱۷ پاسخ دهید.

– کدام شهرها امسال در پروژه گنجانده شده‌اند؟
   برای مشاهده فهرست شهرهای موجود پروژه به نقشه شرکت کنندگان پروژه ۲۰۱۷ مراجعه کنید. شما همچنین می توانید از طریق این بخش لیست مربوط به سفیران و شرکت کنندگان طرح را نیز مشاهده کنید. همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید به سفیران شهر خود مراجعه کنید.

– تم پروژه امسال به چه صورت است؟
   هدف پروژه امسال مستند سازی ”اوضاع انسان‌ها» در جهان است. با مستند سازی انسانیت، عناصری همچون حس شوخ طبعی، عشق، غم، لذت، احساس توانایی، درد و تنهایی را در تصاویر خود نمایان کنید.

– آیا مستند سازی صرفاً محدود به شهر و محل زندگی ما است؟
   پروژه «۲۴ ساعت» در تلاش است،  تا تفاوت انسان‌ها و همچنین دارا بودنشان از حقوق یکسان (و بی حق نبودن هیچ انسان) را مستند کند. امسال ما با نیاز فوری به همدردی با «پناهندگان» با حمایت از @Lesvos Solidarity مواجه هستیم. یک کمپ پناهندگی توسط داوطلبان حامی با مجهز بودن به امنیت و امکاناتی در شأن ارزش‌های انسانی که مانند بیمارستان اداره می‌شود. 

– چگونه می‌توان در روز اعلام شده  (یک آوریل ۲۰۱۷) تصاویر را منتشر کرد؟
   شما باید ۲۴ تصویر را در صفحه اینستاگرام خود (با شرایطی که در ذیل آمده) با ترتیب هر ساعت یک عکس به اشتراک بگذارید. هر کدام از این ۲۴ عکس باید در طول ۲۴ ساعت روز یک آوریل ، از ساعت ۰۰: ۰۰ بامداد بر طبق منطقه زمانی شهر خودتان منتشر شوند.

   لازم به ذکراست که این تصاویر باید در بازه زمانی ذکر شده تهیه شده باشند. در روزهای بعد شما می‌توانید به بخش کاربری خود در سایت وارد شوید و تصاویر تکمیلی خود را برای انتشار آنان در بروشورها و کتاب های مصور آتی بارگذاری کنید. شما باید با توجه به مثال زیر، الگوی کلی اشتراک‌گذاری تصاویر در اینستاگرام رعایت کنید:

۲:۳۰am #NAME_SHAHR #NAME_KESHVAR {onvane tasvir dar surate tamayol} By @NAME_karbari  as a part of#24hourproject #24hr17 #24hr17_NAME_SHAHR  to support @NAMEshahrSolidarity @24hourproject

– تصاویر گرفته شده کجا منتشر خواهند شد؟
   با اشتراک گذاری تصاویر خود در حساب اینستاگرام خود شانس انتشار تصاویر در شبکه های اجتماعی وجود دارد. تیم ضبط تصاویر پروژه تنها تصاویر شرکت‌کنندگانی که از قبل ثبت نام کرده اند را منتشر خواهند  کرد. بنابراین از ثبت صحیح آی دی اینستاگرام خود در بخش کاربری سایت اطمینان حاصل کنید. شبکه های اجتماعی توییتر ، فلیکر ، فیسبوک و تامبلر نیز پشتیبانی می‌شوند.

– آیا فقط تصاویر گرفته شده توسط تلفن همراه منتشر می‌شوند؟
   
برای شرکت در پروژه هم می‌توان از هر نوع گوشی هوشمند یا دوربین عکاسی استفاده کرد. برای انتشار تصاویر شما نیاز است که تصاویر در طول بیست و چهار ساعت روز یک آوریل به اشتراک گذاشته شوند. تصاویر تکمیلی خود را در روزهای آتی می‌توانید منتشر کنید.

– آیا تصاویر شرکت‌کنندگان در بروشور های مسافرتی و کتب مصور درج خواهند شد؟
 شرکت‌کنندگان می‌توانند در روزهای بعد یک آوریل از طریق بارگذاری تصاویر در سایت با حداکثر کیفیت شانس انتشار تصاویرشان در کتب و بروشور های مذکور داشته باشند.

– ویدئو سلفی
   
در روز یک آوریل ، درخواست می‌شود که نظر و تجربه خود از روز پروژه را از طریق ویدئو سلفی اعلام کنید. شما در این ویدئو می‌توانید از زبان انگلیسی یا زبان خود یا هر دو استفاده کنید. ویدئوهای سلفی در آینده بخشی از فیلم راهنمای مسافرتی لحاظ خواهند شد. این ویدئو ها می توانند از طریق اینستاگرام یا ایمیل submit@24hourproject.org ارسال شوند.