خانه عکاسان ایران از روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۹۶ میزبان نمایشگاه عکس‌های مهدی حسینی با عنوان «جنگ خاموش» و رونمایی از کتاب عکاس با همین عنوان خواهد بود.

   کتاب عکس «جنگ خاموش» در تیراژ ۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده که انتخاب عکس‌های این مجموعه را محمدمهدی زحیمیان، فرهاد سلیمانی و محمد نوروزی برعهده داشته‌اند.

   در این نمایشگاه ۳۵ قاب در ابعاد ۶۶×۱۰۰، ۵۰×۷۰ و ۱۲۰×۱۸۰ سانتی‌متر به نمایش گذاشته می‌شود. مهدی حسینی در بیانیه این نمایشگاه می‌نویسد:

   «همه‌چیز از لحظه‌ای که خبر ناگوار بیماری پدرم را شنیدم شروع شد، تشخیص پزشکان (سیروز کبدی) بود، حال پدر رو به وخامت بود و ما شاهد تحلیل جسم و جان او بودیم، درمان پدر در حالی آغاز شد که با تغییرات اجتماعی و اقتصادی ناشی از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران مواجه بودیم. همزمان با تلنبار شدن کاغذپاره‌ها در سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی، بخشی از خانه نیز از حجم کاغذهایی که نام داروهای نایابی برآن‌ها نوشته می‌شد، پُر می‌شد.

   دغدغه‌ی تهیه‌ی داروهای نایاب و گران قیمت در آن روزهای پرتلاطم، بیماران و همراهان مستاصل را به مراکز متفاوت درمانی دولتی یا خصوصی می‌کشاند. قحطی دارو فشاری به مراتب بیشتر از خود بیماری به بیماران و خانواده‌هایشان وارد می‌کرد، تحریم‌های داروئی و اقتصادی ایران در دوره‌ای که هر یک روزش برای بیمار و خانواده‌اش به مثابه یک قرن می‌گذشت، جنگی خاموش و به دور از هیاهو و جنجال رسانه‌ای بود که بیماران و خانواده‌های آنان را مظلومانه قربانی دلالان تحریم‌ها کرده بود.

   مجموعه‌ی حاضر سعی دارد نه تنها زندگی این بیماران و دردها و رنج‌های نهانشان را به تصویر بکشد، بلکه معضلات اجتماعی‌ که تنها یکی از جنگ‌های خاموش جامعه‌ی ما در ده سال گذشته است.»

   مهدی حسینی کارشناس عکاسی خبری از دانشگاه خبر است و برگزاری یک نمایشگاه انفرادی و شرکت در یک نمایشگاه گروهی را در کارنامه خود دارد.

   علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۹۶ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری شماره یک «خانه عکاسان ایران» به‌نشانی تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری ادامه دارد.