نمایشگاه «مصوران برجسته ایتالیا»، حاوی ۶۳ اثر تصویرسازی از ۱۸ هنرمند شاخص و برجسته درعرصه تصویرگری ایتالیا، روز جمعه ۲۲ اردیبهشت با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندان و اعضای انجمن تصویرگران ایران در نگارخانه لاله افتتاح شد.

   پس از نمایش موفق نمایشگاه «مصوران برجسته ایتالیا» در مادرید، بلونیا، برلین، ابوظبی، صوفیا، پکن و قاهره، انجمن تصویرگران ایران این نمایشگاه را به ایران دعوت کرد. البته این رویداد زمانی در تهران برگزار می‌شود که کشور ایتالیا مهمان افتخاری نمایشگاه بین‌المللی تهران است و این موقعیت را دارد که استعدادها و مفاخر خود را در زمینه چاپ کتاب به نمایش درآورد.

   کیفیت فوق‌العاده‌ تصویرگری‌های ایتالیایی که در این نمایشگاه ارائه شده از تاریخ هنری می‌گوید که در طول چهل سال گذشته توسط هجده هنرمندان بزرگ خلق شده است.
 


 

   این نمایشگاه، که به همت انجمن تصویرگران ایران و باهمکاری نگارخانه لاله برگزار شده، توسط  مؤسسه فرهنگی ایتالیا در مادرید و برلین با همکاری نمایشگاه بولونیا،  نمایشگاه کتاب کودک بولونیا و مؤسسه منطقه‌ای امیلیا‌رومانیا برگزار شده است. همچنین گزارشی است از هنر توسعه‌یافته‌ای که تصویرگرانی پیشکسوت، مانند روبرتو اینوچنتی و لورنزو ماتوتی ایجاد کرده‌اند و آثار استعدادهای جوانی مانند فیلیپ جوردانو و آریانا وایرو را نیز در بردارد.

   این هنرمندان منتخب، در بیش از دو نسل، ساختار جدیدی برای کتاب‌های تصویری با تکیه بر اصالت خلاقانه ایجاد کرده‌اند که در ایتالیا و خارج از آن شناخته شده و برنده جوایز و تقدیرهای فراوان شده است.

   علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا روز پنجشنبه ۴ خردادماه ۹۶، از ساعت ۹ تا ۱۹ به گالری لاله به‌نشانی تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی ادامه دارد.