کتاب «هنر عکاسی» نوشته‌ی بروس بارنبام و ترجمه‌ی صادق طاهری توسط نشر پشوتن به چاپ رسید.

   علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را که در ۱۷۲ صفحه و در قطع رحلی با قیمت ۴۳ هزار تومان منتشر شده است را هم اکنون با تخفیف ویژه از «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» خریداری کرده و در سراسر کشور تحویل بگیرند.

   کتاب «هنر عکاسی» ترجمه اثر بسیار مشهور و کلاسیک بروس برانبام است که اولین بار در سال ۱۹۹۴ به چاپ رسید.

   به اعتقاد صادق طاهری؛ مترجم، این کتاب «خواناترین، شیواترین و کامل‌ترین کتاب آموزشی عکاسی‌» است که از مبتدی تا پیشرفته با برگ‌برگ آن ارتباط برقرار می‌کنند و با مثال‌های کاربردی و خلاقانه عکاسی را به علاقمندان آموزش می‌دهد. به همین خاطر نویسنده، عکاسی را نوعی برقراری ارتباط غیرکلامی می‌داند که باید تفکر خلاق عکاس به ذهن پیچیده‌ی بیننده منتقل شود.

   بررسی و توضیح تکنیک‌ها و فنون عکاسی با زبان ساده و بسیار روان که هر سطحی از مبتدی تا پیشرفته را پوشش می‌دهد و همینطور بررسی جنبه‌های فنی و مسائل فلسفی، بیانی و خلاقانه عکاسی با زبان رسا و مثال‌های بسیار کاربردی، از جمله ویژگی‌های اصلی این کتاب است.

    همچنین این کتاب جامع و مفصل، به‌عنوان یک کتاب مرجع شناخته می‌شود و به عکاسانی که قصد تولید آثاری متفرکانه، متفاوت و خلاقانه دارند بسیار پیشنهاد می‌شود. 

   گفتنی است نسخه اصلی این کتاب شامل ۱۸ فصل است و در ترجمه فارسی، فصل‌های مربوط به عکاسی آنالوگ حذف شده است. نسخه حاضر، چاپ ۲۰۱۰، جدیدترین ویرایش از این کتاب پرفروش است که توسط انتشارات پشوتن به چاپ رسیده است.

   بروس برانبام در دهه ۱۹۶۰ یک تحلیلگر ریاضیات و برنامه‌نویس کامپیوتر برای سیستم‌های هدایت موشک بود، اما ناگهان شغل‌اش را رها کرد و به عکاسی روی آورد. وی به عنوان عکاس منظره و معماری کارش را شروع کرد و این کتاب حاصل بیش از ۳۵ سال تجربه و فعالیت او در زمینه عکاسی است.

   بروس همچنین به عنوان یکی از نوابغ چاپ عکس (تاریکخانه‌ای) در دنیا شناخته می‌شود و چاپ‌های او از عکس‌های سیاه و سفیدش که در همین کتاب نیز دیده می‌شود، زبانزد خاص و عام است. شناخت او از نور و ترکیب بندی استثنایی است. آثار او در بیش از ده گالری در سراسر آمریکا و کانادا و نیز در کلکسیون‌های موزه‌های عمومی و خصوصی معتبر در دنیا در معرض نمایش است. وی یک عکاس و مدرس بسیار پرآوازه است و اکنون با چندین مجله عکاسی کار می‌کند. مقالات او همواره در سایت معتبر LensWork چاپ می‌شود.  

   در حال حاضر او کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی عکاسی برگزار می‌کند. بروس همچنین حامی محیط زیست و عضو چندین باشگاه و نهاد حمایت از محیط زیست است و به عنوان عضو و رهبر در این نهادها فعالیت محیط زیستی دارد.