گالری شیرین از روز جمعه ۹ تیرماه ۹۶ میزبان نمایش آثاری شامل پرچم‌ها، نوشته‌ها، گراوورها، صفحات زینک و دیگر ابژه‌ها از ایمان صفایی با عنوان «کوچه» خواهد بود.

   ایمان صفایی، در ادامه‌ی کاوش خود در گفتمان زبان، در زمینه‌ی شعر، چیستان‌ها، متل‌ها، فحش‌ها، گزین‌گویه‌ها، لاطاالات، عبارات و ضرب‌المثل‌ها از بستری واحد جهت رسیدن این بخش‌های مختلف زبانی به هدفی مشترک در فرم، انتزاع و فرهنگ بهره جسته است.

   صفایی معتقد است زبان حافظه‌ی جامعه است و حافظه‌ی هر جامعه در زبان آن منعکس می‌شود. سازه‌ها و مجسمه‌های او هر چند اغلب از ایده‌های ساده تشکیل شده‌اند اما اساساً از بنیان خاصه‌فهم برخوردارند، و به طیف وسیعی از گپ‌وگفت با مخاطب منجر می‌شود.

   آن‌ها از سنت و محیط اطراف با ترکیبی از بافت‌ها و خامی موادی مانند آهن یا مواد رایج در زندگی روزمره صحبت می‌کنند. ساده‌‌گرایی، مفهوم‌گرایی، فرهنگ‌گرایی و البته حد مشخصی از ظهور اندیشه‌های اجتماعی، همه و‌همه در سازه‌های ایمان صفایی مستتر است.

   نکته‌ی جالب توجه در استفاده از متون فارسی در کا‌رهای اخیر او، این است که کلمات به‌گونه‌ای مبهم و گاه متمایز، با شبکه‌های هندسی، احاطه شده‌اند و ادغام این‌ها منعکس‌کننده‌ی توسعه‌ی شهری‌ای هستند، که در تناقض با میراث فرهنگی گذشته‌ی ما است.

   ایمان صفایی، متولد ۱۳۶۱، در حال حاضر در تهران کار و زندگی می‌کند. آثار این هنرمند در تعدادی از مجموعه‌های خصوصی نگهداری شده و یکی از چیدمان‌های فلزی او در مجموعه‌ی دائمی لاکما (موزه هنرهای معاصر لس‌آ‌نجلس –  آمریکا) قرار دارد.

   همچنین همزمان با آیین گشایش این نمایشگاه، روز جمعه ۹ تیرماه ۹۶ آیین رونمایی از کتاب «بهمن محصص» به تالیف آرمان خلعتبری نیز در گالری شیرین از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار می‌شود.

   بهمن محصص، هنرمند بزرگ معاصر ایران است که با همراهی آرمان خلعتبری، پیرامون زندگی و آثار حاصل تحقیق و جست‌و‌جوی چندساله شهروز نظری، ایمان صفایی، خشایار فهیمی و شیرین پرتوی به چاپ رسیده است. این کتاب نخستین متن جامع درباره بهمن محصص است که تمام اسناد و روایات موجود را از نظر گذرانده است.

   آرمان خلعتبری پیش از نیز  کتاب «دیباچه محصص» را از طرف انتشارات لووک به دو زبان فارسی و انگلیسی در آمریکا منتشر کرده است.

   علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه آثار ایمان صفایی می‌توانند تا ۳ مرداد ۹۶ به گالری شیرین به نشانی: تهران، خیابان کریم خان، خیابان سنایی، کوچه ۱۳ ، شماره ۵ مراجعه کنند.