نمایشگاه عکس و چیدمان سارا ساسانی با عنوان «ویرانی» از روز جمعه ۱۶ تیرماه ۱۳۹۶در گالری آرته افتتاح می­‌شود.

   در این نمایشگاه ۱۰ فریم عکس رنگی در ابعاد ۷۰×۱۰۵ سانتی متر و ۳۲ فریم عکس رنگی در ابعاد ۱۵×۱۵ سانتی‌متر به نمایش در می‌­آید. این نمایشگاه عکس با دو فضای چیدمانی و همچنین صداهایی مبتنی بر داستانی خطی با مفهوم مادر همراه است. مفهومی مبنی بر لحظه­‌ای که زنی در آستانۀ مادر شدن با رخداد ناگواری مواجه می­‌شود.

    در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «در سال‌های اخیر اخبار ناگوار بسیاری از گوشه و کنار کشورم شنیده ام، اما ناگوارترین آن‌ها اخبار مرگ جنین در رحم مادر است.

   مادران بسیاری در اطراف من بارها بارور شدند اما پس از مدتی متوجه شدند کودکشان در رحم مرده است، آنها تنها یک بار مردند اما مادران باردار چندین بار پی در پی مردند، زنده شدند و باز هم مردند…»

   دکتر اعظم راودراد، جامعه شناس در یادداشتی بر این نمایشگاه به عوامل مؤثر بر افزایش آمار سقط جنین در ایران در ده سال اخیر اشاره می‌­کند؛ « در زمان‌ه­ایی که زوج‌­های جوان کمتر و دیرتر به فرزندآوری فکر می­‌کنند و زنگهای خطر برای کاهش جمعیت جوان و پیر شدن جمعیت به صدا درآمده است، حمایت از مادران جوان برای بارداریِ سلامت و آوردن فرزندی سالم یکی از مسئولیت­‌های مهم نظام اجتماعی است.

   اگر پارازیت­‌ها، آلودگی هوا و مواد غذایی آلوده به عنوان عوامل بیرونی سقط جنینِ ناخواسته شناخته شده است، کمترین وظیفۀ جامعه مبارزه برای کاهش اثرات این عوامل است. سارا ساسانی با درک این ضرورت و با به تصویر کشیدن شرایط بحرانی مادران جوان و ترس‌ها و نگرانی­های آنها، به زیبایی در این مورد هشدار می‌­دهد.»

   سارا ساسانی متولد سال ۱۳۶۴ در تهران، فارغ‌­التحصیل پژوهش هنر و جامعه شناسی است. او بیش از ۱۴ سال در زمینه عکاسی خبری و مستند اجتماعی با روزنامه‌­ها، خبرگزاری­‌ها و نشریات داخلی و خارجی همکاری داشته است. او علاوه بر برگزاری سه نمایشگاه انفرادی در بیش از سی نمایشگاه و فستیوال گروهی در داخل ایران و کشورهایی چون اتریش، فرانسه، امریکا، ایتالیا، بلژیک و گرجستان شرکت کرده است و موفق به کسب سه رتبۀ نخست در جشنواره‌های معتبر داخلی شده است.

گشایش: جمعه ۱۶ تیر- ساعت ۱۶ تا ۲۰
نمایشگاه تا ۲۲ تیر ۹۵ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای بزدید علاقه مندان دایر است.
گالری شنبه‌ها تعطیل است.
نشانی: تهران، ونک، خیابان ملاصدرا، شیراز جنوبی، پایین‌تر از همت، بلوار علی خانی، ۲۰ متری گلستان، ۱۲ متری دوم، پلاک ۳