نمایشگاه گروهی عکس «بادهای شور» از روز شنبه ۱۷ تیرماه ۹۶، ساعت ۱۸ در کافه گالری پلانکتون ارومیه گشایش می‌یابد. 

   در این نمایشگاه، ۳۶ عکس مستند و آرت از دریاچه ارومیه، در سایز ۳۰×۴۵ سانتی‌متر از هنرمندان: رومین محتشم، جواد عکسر اوغلی، حسن دهقان دوست، قاسم فتحی، سالار اکبری، رامین محمدی، بن ایل برخوسیر، ساسان پژمان‌فر، علی عابدی و سهند سنگینی به نمایش گذاشته می‌شود.

    در بیانیه این نمایشگاه به قلم رومین محتشم آمده است: «دریا پر از سفر بود. کشتی‌ها آدم‌ها را می‌اورد وفصل‌ها پرنده‌ها را. همه می‌آمدند و می‌رفتند و با خود آن سِحر رازناکِ افق‌های آبی دریا را می‌بردند. 

   اما آبی‌ها آرام آرام خاکستری شدند و دریاچه از همسایگی با ما پا پس کشید و همه جا پرشد از روح‌های سرگردانی که با هیبت مرگ در ما می‌نگرند وما اکنون با دغدغه گسستن‌های مداوم، خاطراتمان را خاکستر می‌کنیم و در اندوه فرو می‌رویم. 

   بادهای شور می‌وزد و عروس شوربخت دریا در کشتزاران نمک، اسیر سراب آبی‌ها شده است. دیگر پرنده‌ها به اندازه پنجره‌ها نمی‌خوانند. چه کردیم با تو که اینچنین شتابان می‌روی. خانه‌ها خالی است و همسایه‌ها پیش از تو رفته‌اند…

   و اما ما فرزندان تو همچنان ترا در قاب‌هایمان خواهیم گذاشت. ماه را برایت خواهیم آورد تا از طلسم دیو سفید آزاد شوی و از دامن آبی‌ات پرند‌ها را به پرواز در آوری.» 

   بازدید از این نمایشگاه تا ۳۱ تیرماه ۹۶ در کافه گالری پلانکتون به نشانی ارومیه، خیابان دانشکده، نرسیده به چهارراه برق، جنب نوتلابند ادامه دارد.