نمایشگاه عکس‌های حامد غلامی با عنوان «گزنگاره‌ها» از روز شنبه ۱۷ تیرماه ۹۶، ساعت ۱۸ با همکاری دانشگاه زابل و فرهنگسرای اندیشه در تهران برگزار می‌شود. 

    جمع‌آوری عکس‌های این مجموعه که دی‌ماه سال گذشته در زاهدان به نمایش درآمده بود، به مدت ۶ سال طول کشیده است که در ‌‌نهایت در دو بخش مستند اجتماعی و طبیعت در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. 

   در بیانیهٔ این نمایشگاه آمده‌است: «درخت گز در منطقهٔ سیستان واقع درشمال سیستان‌وبلوچستان به‌عنوان نمادی از مقاومت و ایستادگی در برابر خشکسالی‌ها قلم‌داد می‌شود، به‌طوری که پس از کاشت این درخت در سطح زمین سال‌ها بدون آب بزرگ می‌شود. 

   منطقه سیستان ۱۸ سال است که با خشکسالی رودخانه هیرمند و پس از آن تالاب بین المللی هامون دست و پنجه نرم می‌کند. «گز نگاره‌ها» به‌عنوان تصاویری از ایستادگی مردم منطقه سیستان است.» 

   حامد غلامی متولد ۱۳۷۱، نخستین تجربهٔ حضور خود را در عرصه هنر با نقاشی و سپس هنر عکاسی آغاز کرد. وی مهم‌ترین هدف خود را نشان دادن سیستان و بلوچستان با تمامی زیبایی‌ها و کاستی‌هایش می‌داند.

   بازدید از این نمایشگاه تا روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه ۹۶ از ساعت ۹ الی ۲۰ در گالری فرهنگسرای اندیشه به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان ادامه دارد.