مراسم اهدای نشان عکاس سال مطبوعاتی ایران روز شنبه ۲۸ مرداد ۹۶ همزمان با روز جهانی عکاسی، ساعت ۱۷:۳۰ در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران با حضور عکاسان و چهره‌های رسانه‌ای برگزار خواهد شد.

   در این مراسم که به یاد حسین پرتوی، بهمن جلالی و کاوه گلستان برگزار می‌شود، علاوه بر اعطای نشان عکاس سال مطبوعاتی ایران به ۶ عکاس و یک روزنامه برتر در حوزه عکس، از پیشکسوتان عکاسی مطبوعاتی، انجمن‌های تازه تاسیس در اصفهان و اراک تقدیر خواهد شد.

   همچنین یادبودی از عکاسان تازه درگذشته و رونمایی از سایت انجمن از دیگر برنامه‌های این مراسم هستند.

   گفتنی است در نشست خبری این مراسم که روز سه‌شنبه ۲۴ مردادماه ۹۶ در خانه هنرمندان برگزار شده بود، حمید فروتن؛ رییس هیئت مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران با ارائه توضیحاتی در این باره گفت:

   «ما در روند انتخاب برگزیدگان ۳۶ تن از اساتید حوزه رسانه، ارتباطات و عکاسی کمک گرفتیم و نامزدهای این هفت نشان که شامل هفت بخش مجزا هستند توسط این اساتید انتخاب شدند. تفاوت این نشان و جشنواره‌های عکاسی در این است که ما در اینجا عکاس را داوری می کنیم نه عکس.»

   همچنین رییس هیئت مدیره انجمن عکاسان درباره شاخص‌های انتخاب گفت: «هر یک از این بخش‌ها دارای یک شورای هستند که براساس شاخص‌های موردنظرشان به بررسی نامزد می پردازند. در هر بخش اساتید حرفه‌ای عکاسان را آنالیز کردند و براساس شاخص هایی نامزدهایی را معرفی کردند.»