نمایشگاه گروهی عکس «اربن» به کیوریتوری کیارنگ علایی از عصر جمعه ۱۰ شهریورماه ۹۶ در گالری تم به روی دیوار می‌رود.

   در این پروژه، ۴۶ تک عکس و ۱ مجموعه عکس در ابعاد ۳۰×۴۵ و ۷۰×۱۰۵ سانتی‌متر به نمایش گذاشته می‌شود. گفتنی است محصول نهایی این پروژه به صورت کتاب نیز در ۷۲ صفحه به طراحی احسان مهدوی منتشر شده و در روز افتتاحیه رونمایی می‌شود.

   میلاد اصفهانی، آیدا خودنیا، مهدی دستمرد، حمید دلدار، بهنوش رفیع زاده، سید حمیدرضا سادات فاطمی، الهه سالاران، شادی شوریده، مهلا عربی خوان، کاظم غلامی، فاطمه فخاریان، فاطمه قاسمی نژاد، امیر مبارکی، سجاد مصلی، صالحه موسوی، نیلوفر موسوی و مژده یونس مهاجر از عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.

   کیارنگ علایی در بیانیه این نمایشگاه نوشته است: « ما در همین صداها، در همین ترافیک، در همین جای اعجاب انگیز دنیا آمده ایم، همین جایی که شهر می نامیم‌اش اما غالبا شناخت مان از آن اندک است، جزییات محل زیستن مان را به خاطر نمی سپاریم و گوشه و کنارش را به دقت نمی نگریم.

   گاهی یادمان می رود که شهر اگر برای ما محل رفت و آمد، محل دیدار و کشف و شهود است، برای عده‌ای اما سرپناه و خانه است و هستند آدم هایی که مثل گربه‌های شهری در خیابان‌ها و پارک‌ها می خوابند بی‌آن که مزلت انسانی‌شان دیده شود. به راستی شهر چه قصه‌ای دارد؟ چرا آن را پس از فرم بدن انسان، دومین موضوع پرطرف دار عکاسی در جهان می نامند؟ هم زیستی مسالمت آمیز ما در فضاهای کوچک و محدودی که هر روز از طبیعت خالی و خالی تر می شود، چه روشی از زیستن را بر سر ما می ریزد؟ المان‌های شهری با ما از چه می گویند؟

   همه این سوال‌ها باعث شد تا برای این پروژه گروهی موضوع شهر را در نظر بگیرم و عکاسان جوان این گروه را به خیره‌گی به شهر مشهد دعوت کنم تا از پس پرسه گردی مجدانه خود در شهر به نشانه‌های زیستن امروزی، توپوگرافی شهر، خصیصه‌های شهرنشینی، احساس به خاک، بوم، زادگاه و ریشه نزدیک شوند و شهر را دیگرگونه نمایش دهند. الزاما به دنبال شخصیت خاصی برای روایت زندگی و احوال او نباشند و به بیان ویژگی‌های فضایی فکر کنند، حضور اشیا را در شهر دست کم نگیرند و به بازنمایی وجوه زیست محیطی و عناصر شهر بپردازند».

گشایش: جمعه ۱۰ شهریور – ساعت ۱۷ تا ۲۱
بازدید از این نمایشگاه تا ۱۸ شهریورماه ۹۶ از ساعت ۱۵ تا ۱۹ ادامه دارد.
گالری تم: تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان استاد نجات‌اللهی شمالی، کوچه زبرجد، پلاک ۱۰