کتاب «عکاسی دیجیتال و ACR» نوشته ساسان پناهی توسط انتشارات پرگار روانه‌ی بازار چاپ شد.

   علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را که با تیراژ ۱۵۰۰ نسخه در ۱۴۴ صفحه رنگی بر روی کاغذ رنگی به چاپ رسیده است، هم‌اکنون از «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» خریداری کرده و در سراسر کشور تحویل بگیرند.

   دنیای ویرایش تصاویر دیجیتال، وامدار جهان بی‌بدیل و ژرف روتوش تصاویر آنالوگ است. ساختارها در اساس همان روش‌های ثبت تصاویر در وادی آنالوگ بوده و هست. بسیاری از واژگان دنیای امروز در نرم‌افزارهای دیجیتال همان عبارت‌های تاریک‌خانه‌های جهان قبل است.

   هدف از این کتاب دمیدن روح در کالبد تصاویری است که باید با مدد از آموزش‌های ارائه شده در این مکتوب جانی دوباره یابند. در این بین اثر بعنوان ابزاری قدرتمند و پیشرفته، مبدل تصاویر نگاتیو به پوزیتیو است. کاربر قادر است تا در صورت ثبت صحیح نور با دوربین، با پیشرفته‌ترین روش‌ها‌ به تصویری زیبا، از لحاظ دیداری و کیفی دست یابد.

   مخاطب این کتاب از نوآموزان جهان عکس تا کاربران پیشرفته است. این کتاب دریچه‌ کوچکی است رو به دنیای بیکران ویرایش پیشرفته تصاویر دیجیتال.

   ساسان پناهی در مقدمه این کتاب می‌نویسد : «هدف این کتاب ارائه اطلاعاتی کاربردی است تا کاربر بتواند بدون اتلاف وقت به آنچه که می‌خواهد برسد. تکنیک‌های گفته شده در این کتاب، طی سال‌ها کار در مطبوعات، سفارش‌های چاپی، نظارت بر چاپ و همچینین در حین تدریس مورد ارزیابی و آزمایش قرار گرفته‌اند.

   بخش زیادی از مطالب گفته شده در این کتاب مربوز به تجربه‌های شخصی من در حین کار است. بخش دیگر آموزش‌ها نیز، نتیجه ترجمه و انجام فراگرفته‌هایم هنگام کار بوده‌است. در این بین از دوستانم، مطالعاتم، جستجوهای بی‌پایان‌ام در اینترنت با کتاب‌های در دسترس‌ام بهره‌ها بردم.»