گالری مجازی «آرت‌شاپ تهران» با مدیریت آذرخش عسگری از عکاسان دعوت می‌کند تا آثار خود را برای نمایش و فروش به این گالری ارسال کنند. موضوع عکس‌های این فراخوان آزاد بوده و محدودیتی در ارسال عکس‌های دیجیتال و آنالوگ ندارد.

   «آرت‌شاپِ تهران» گالری مجازی است که از اواسط فروردین ماه سال جاری و با انتشار فراخوان در صفحه اینستاگرام به صورت رسمی آغاز به کار کرد و هم‌اکنون با راه‌اندازی کانال تلگرام به ارائه آثار هنرمندان حوزه تجسمی ادامه می‌دهد.

   اغلبِ هنرمندان کارهای کوچک خارج از مجموعه و یا به اصطلاح مشق دارند که نه به عنوان کار مستقل نمایش داده می‌شوند و نه فروخته می‌شوند، در حالیکه گاهاً در آن‌ها اتفاق‌های خوبی افتاده و حیف است که دیده نشده بایگانی شوند.

   هدف از راه‌­اندازی این صفحه نمایش و فروش این آثار به دوستداران هنر با حداقل قیمت است؛ چرا که از این طریق هم افراد بیشتری به عنوان خریدار جذب فضای تجسمی خواهند شد و هم فرصتی در اختیار هنرمندان جوان‌تر قرار می‌گیرد تا وارد بازار هنر شوند.

   بدیهی است که قیمت آثاری که در این فضا به نمایش در می‌آید با قیمت‌های اصلی هنرمندانش در موارد بسیاری متفاوت بوده و این به معنی شکسته شدن ارزش آثار هنرمندان نخواهد بود. آرت شاپ تهران دوست دارد؛ نقاشی مثل کتاب، عکس مثل فیلم، مجسمه مثل تئاتر؛ در زندگی همه، جای خود را پیدا کند، دوست دارد افراد بیشتری به خرید آثار تجسمی روی بیاورند، مجموعه‌های خصوصی کوچک شکل بگیرد.

شرایط همکاری:
۱- آثار ارسالی می‌­توانند شامل نقاشی، طراحی، چاپ دستی، مجسمه و عکس باشند.
۲-  قیمت پیشنهادی کلیه آثار در این مرحله باید حداکثر تا صد هزار تومان باشد. برای ایونت و سایر موارد محدوده قیمت مجدد اعلام خواهد شد.
۳- پانزده درصد از فروش آثار جهت تامین هزینه­‌های تبلیغات و بسته‌­بندی و … متعلق به صفحه آرت شاپ تهران خواهد بود. این درصد در مورد فروش خارج از صفحه بین بیست تا بیست و پنج درصد متغیر است.
۴- هر فرد باید حداقل ده تصویر از آثار خود را با مشخصات زیر ارسال کند:
عنوان کار (در صورت نیاز)، تکنیک (دقیق و همراه جزئیات)، ابعاد، تیراژ (برای چاپ دستی، عکس و مجسمه)، سال، همچنین اعلام  نوع دوربین (دیجیتال، آنالوگ) برای عکس و نوع کاغذ و تیراژ موجود برای چاپ دستی ضروریست. برای نمونه:
امین معظمی، دختر خواب، درای پوینت روی کاغذ دستساز، ۱۰×۱۵سانتی‌متر، ۱۰ نسخه، ۱۳۹۶ (نسخه­های موجود ۳-۷-۸-۱۰)
۵- اطلاعات ارسالی از طرف شما تایید شده تلقی می­‌شود و به همان صورت استفاده می‌شود. تصاویر ارسالی باید داری نور، رنگ و کیفیت مناسب و بدون هیچگونه تصحیح رنگ و نور باشند.
۶- کارهای ارسالی لزوماً به قاب نیاز ندارند. در صورتی که اثری قاب شده است حتما قید شود.
۷- از سلامت فیزیکی آثار قبل از ارسال مطمئن باشید، چنانچه هنگام تحویل گرفتن، اثر فروخته شده از سلامت فیزیکی برخوردار نباشد این حق برای ادمین محفوظ است که در صورت نیاز اثر را به صاحب آن مرجوع کرده و خرید را کنسل کند.
۸- مسئولیت تحویل دادن اثر به ما به عهده هنرمند و مسئولیت تحویل آن به خریدار بر عهده ما خواهد بود.

   گفتنی است به‌زودی ایونتی همراه با نمایش برخی آثار هنرمندانی که طی این مدت با ما همکاری کرده‌اند برگزار خواهد شد تا افراد بیشتری در جریان این اتفاق قرار بگیرند.

راه‌های ارتباطی و تماس:
علاقه‌مندان می‌توانند برای  اطلاعات بیشتر صفحه اینستاگرام، فیسبوک و تلگرام گالری مجازی «آرت شاپ تهران» را دنبال کنند.
شماره تماس: ۰۹۲۱۶۳۸۳۶۱۳
نشانی ایمیل: artshoptehran@gmail.com