کارگاه یک‌روزه «اصول عکاسی مادون قرمز و نورپردازی فرابنفش» با تدریس رامین کاکاوند روز جمعه ۵ آبان‌ماه ۹۶ در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

   اصول عکاسی مادون قرمز، نورپردازی فرابنفش، نمادشناسی در عکاسی مادون قرمز از جمله مباحثی است که در این کارگاه آموزشی به آن پرداخته می‌شود. همچنین رونمایی از نهمین شماره نشریه تخصصی آموزش عکاسی «نور رویایی» از دیگر برنامه‌های این کارگاه آموزشی است.

   عکاسی مادون قرمز علاوه بر زیبایی مسحور کننده‌اش، تحیر، تعجب و تحسین هر بیننده‌ای را بر می‌انگیزد. به عقیده بسیاری، عکاسی مادون قرمز نوعی از هنر سورئال است که نه تنها متکی به مهارت‌های عکاسی نیست، بلکه به عناصر طبیعی و محیطی بی‌شماری است.

   در این نوع عکاسی، نور مرئی به وسیله فیلتر مادون قرمز مسدود می‌شود و حسگر یا فیلم دوربین تنها با طیف مادون قرمز نوردهی می‌کند، در واقع برای عکاسی با نور مادون قرمز باید در دوربین به وسیله فیلتر تغییرات بوجود آورد. نور مادون قرمز با چشم قابل رویت نیست از این رو عکسی که با این تکنیک ثبت می‌شود با واقیعت بسیار متفاوت است.

   گفتنی است حضور در این کارگاه برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه می‌توانند روز جمعه ۵ آبان‌ماه، ساعت ۱۵ به فرهنگسرای رسانه به نشانی پاسداران، خیابان شهید گل نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند.