امسال در حدود ۱۶۰۰۰ هنرمند از نقاط مختلف جهان در رقابت Rise Art Prize  سال  ۲۰۱۸  شرکت کردند که هیات داوران به بررسی و داوری این آثار بر اساس تقسیم بندی در ۵ منطقه جغرافیای (انگلیس، اروپا، خاورمیانه و آفریقا، آمریکا، استرالیا و آسیا) پرداختند.

به گزارش گالری آنلاین هیات داوران در هر بخش بعد از انتخاب لیست کوتاه از هنرمندان منتخب هر منطقه و اعلام آن در مرحله اول که لیستی شامل ۱۶۰ هنرمند بود، سرانجام در تاریخ ۶ دسامبر لیست نهایی ۲۶ هنرمند برای دریافت جایزه بزرگ را اعلام کردند.

آثار هنرمندان منتخب در ماه فوریه ۲۰۱۸ در لندن با حضور خود هنرمندان به نمایش گذاشته خواهد شد. همزمان با این نمایشگاه، هیات داورانِ بخش جهانی، طی مراسمی یک نفر را به عنوان هنرمند جهانی سال برای دریافت جایزه ۱۰ هزار پوندی معرفی خواهند کرد. همچنین هیات داوران هنرمندان برگزیده و منتخب هر بخش را  به تفکیک نقاشی، عکاسی، مجسمه، چیدمان، هنر خیابانی، ترکیب مواد، طراحی و چاپ انتخاب خواهند کرد و از سوی برگزار کننده جوایزی نقدی به آنها تعلق خواهد گرفت.

در بخش خاورمیانه و آفریقا دو هنرمند عکاسی ایرانی آقای هیژا رحیمی‌نیا و خانم میترا تبریزیان جزو چهار نفر برگزیده نهایی این منطقه و از ۲۶ نفر کاندید دریافت جایزه  هنرمند جهانی سال رایز آرت پرایز می‌باشند.کارهای این دو هنرمند ایرانی در رابطه با موضوع مهاجرت و پناهندگی است.