گالری شَلمان در راستای حمایت از هنرمندان جوان و به منظور شناسایی استعدادهای جوان عکاسی، کشف نگاه‌های نو و خلاقانه در این حوزه و فراهم ساختن بستری برای ورود به دنیای حرفه‌ای و تعامل با سایر هنرمندان هم رشته، در مهرماه ۱۳۹۶ نخستین فراخوان نمایشگاه عکس «تهران» را به کوشش دکتر پژمان دادخواه و علی مزارعی منتشر کرد.

از میان آثار ارسال شده ۵۸ اثر از ۴۳ عکاس توسط هیات داوران برگزیده شدند که در قالب دو نمایشگاه در نگارخانۀ شَلمان به نمایش در خواهند آمد.

نمایشگاه پذیرفته‌شدگان فراخوان عکس تهران قرار بود تنها در ۲۴ الی ۲۹ آذر به مناسبت هفتمین سالگرد گشایش نگارخانۀ شَلمان برگزار شود که به دلیل تعدد عکس‌های ارسالی و بنا به نظر هیات داوران نمایشگاه عکس‌های تهران، در دو نوبت و دو روایت برگزار می‌گردد.

 علی امیدوار، محمد ابراهیمی، مهدی اسماعیلی، علیرضا اکبری، کیانا اکبری، فرید آجرلو، پیام آزادی، فریدون بابااحمدی، شیرین بهرام آبادی، بهدخت بهروزی، تانیا پورآباده، فاطمه حسین آقایی، علیرضا رجایی شوشتری، تهمینه رحمانی، هاتف رحیمی، علی رضایی، مونا سوقانی، مریم سیاری، سمیه طالبی، شانای ظهرابی، لیلا غفاری، بنیامین قلی خانی، مریم قنبری، نگار لطیفیان، مهراد مسلمیان، طاهر محمودآبادی و کوشا موسوی عکاسانی هستند که آثارشان پذیرفته شده و به نمایش در خواهد آمد.

گشایش نمایشگاه: روز جمعه ۲۴ آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰:۳۰
ادامه نمایشگاه: تا ۲۹ آذر از ساعت ۱۶ تا ۲۰
آدرس: تهران، خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷