جمعه اول دی‌ماه تازه‌ترین نمایشگاه امید صالحی با عنوان «اینجا، من دو اسم دارم» در گالری راه ابریشم – پارک لاله گشایش خواهد یافت.

   امید صالحی متولد ۱۳۵۱ در شیراز و دانش‌آموختهٔ رشتهٔ گرافیک از دانشگاه شهید رجایی تهران و رشتهٔ عکاسی از کالج ارتباطات لندن (LCC) است. وی عکاسی را از تابستان ۶۹ با دوره‌های انجمن سینمای جوانان ایران آغاز کرد و در زمینهٔ عکاسی مستند اجتماعی و عکاسی خبری برای روزنامه‌ها و آژانس‌های خبری فعالیت‌های زیادی داشته است. در رزومه کاری او حضور در ده‌ها نمایشگاه معتبر عکس در داخل و خارج کشور و کسب چندین جایزه داخلی به چشم می‌خورد.

   نمایشگاه «اینجا، من دو اسم دارم» که شامل عکس و ویدئو است حاصل دغدغه‌های صالحی در سال‌های اخیر و به ویژه پس از سکونتش در لندن است. هرچند عکاسی او از حال و هوای مستند به سمت عکاسی هنری گرایش داشته اما هنوز صالحی ارتباطش را با مسائل اجتماعی حفظ کرده و می‌توان گفت که در کارهای جدید او هنوز دغدغهٔ عکاسی مستند اجتماعی و به خصوص مفهوم مهاجرت در قالبی متفاوت دیده می‌شود.

   صالحی در بیانیه نمایشگاه آورده: «عکاسی برای من همیشه رسانه‌ای بوده است که از طریق آن با مردم رابطه برقرار کرده‌ام و کوشیده‌ام محیط اطرافم را درک کنم. پس شگفت‌آور نیست که عکاسی نقش مهمی در مستند کردن سفرم (مهاجرت) داشته است. سفری پر از شگفتی و درس‌هایی که آموختم. سخت‌ترین کار‌ها تغییر عادت‌ها بود و شیرین‌ترین آن‌ها٫ آزادی بیان هر آن‌چه که به ذهنم خطور می‌کرد و یا احساس می‌کردم.»

نمایشگاه  روز جمعه اول دی‌ماه از ساعت ۴ تا ۸ در گالری راه ابریشم افتتاح خواهد شد و  تا ۲۵ دی‌ماه ادامه خواهد یافت.

گالری راه ابریشم هر روز به غیر از  شنبه‌‌ها و تعطیلات عمومی پذیرای مخاطبان خواهد بود.

آدرس گالری: تهران، بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، شماره ۲۱۰، ساختمان تکنوآجر