دومین دورۀ «سوگواره ملی میراث عاشورا در قاب عکس» در پاییز ۱۳۹۶ به کار خود خاتمه داد و در مراسم اختتامیه این جشنواره نفرات برگزیده بخش‌های مختلف معرفی شدند.
  دبیرخانۀ «دومین سوگواره ملی میراث عاشورا در قاب عکس»، اسامی عکاسان راه‌یافته به جشنواره و نیز نفرات بر‌تر در در دو بخش ملی و استانی را به شرح زیر اعلام کرد.
 

  اسامی راه یافتگان به «دومین سوگواره ملی میراث عاشورا در قاب عکس»:

  سیروس سروری، شیرین مظفری، احسان درستکار، مرتضی مرتضوی و سعید هاشمی‌گازار از خراسان جنوبی، مرتضی امین الرعایایی، علی حسنعلی‌زاده و سیدعلیرضا رجایی‌شوشتری از خراسان رضوی، جاوید تفضلی، یوسف قاسمی، محمود کاملی و میلاد پرواز از تهران، امیر قادری، علی‌اصغر یوسفی و هومن قاجاریه از مرکزی، ناصر گل‌نظری و سعید رحمتیان از ایلام، مهدی ابراری و عرفان سامان‌فر از فارس، محسن عنایتی و خشایار شریفایی از مازندران، محمد حسین پاکدل از اصفهان، پژمان مولایی از خوزستان، جلال شمس‌آذران از آذربایجان‌شرقی، سعید رحیمی از گیلان، ساناز منعمی از گلستان و شهرام نجفی از زنجان هرکدام با ۱ اثر، سید صدرالدین تولیت از اصفهان، محمد رضا جباری از قم، احمد تاجی از چهارمحال بختیاری، امیر بهروزی از گیلان و صابر قاضی از آذربایجان‌شرقی هر کدام با ۲ اثر و مجید خالقی مقدم از اردبیل با ۳ اثر عکاسان راه‌یافته به دومین دوره این جشنواره بودند.



  اسامی نفرات بر‌تر «دومین سوگواره ملی میراث عاشورا در قاب عکس»:

  در بخش ملی مجید خالقی مقدم از اردبیل، محمدرضا جباری از قم و سید علیرضا رجایی‌شوشتری از خراسان رضوی به ترتیب رتبه‌های بر‌تر اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و همچنین در این بخش جلال شمس‌آذران از آذربایجان‌شرقی و احمد تاجی از چهارمحال بختیاری شایسته تقدیر شناخته شدند.

  در بخش استانی نیز به ترتیب مرتضی مرتضوی، سعید هاشمی‌گازار و احسان درستکار هرسه از بیرجند به عنوان نفرات برگزیده اول تا سوم دومین دوره جشنواره انتخاب شدند.
 

  «دومین سوگواره ملی میراث عاشورا در قاب عکس» توسط اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با محوریت به تصویر کشیدن مراسمات، آیین‌های بومی، تعزیه‌خوانی و اماکن تاریخی و مذهبی مورد استفاده در عزاداری محرم برگزار شد.

  داوری آثار ارسال شده به دومین دوره این جشنواره را رضا خالدی، مهدی وثوق‌نیا و پیمان هوشمندزاده بر عهده داشتند.