‏کتاب «تکان نخور»، خودزندگی‌نامهٔ «سالی‌مان» حاوی خاطرات و عکس‌های این عکاس مطرح  با ترجمۀ عاطفه احمدی توسط انتشارات حرفه‌هنرمند منتشر شد.



«سالی‌مان» عکاس نامدار آمریکایی است که به خاطر عکس‌های سیاه و سفید درخشانی که از دههٔ ۱۹۸۰ به این‌سو، از خانواده‌ و زادگاهش (در ایالت ویرجینیا) گرفته، شناخته می‌شود. کتاب «تکان نخور» ترجمه‌ای‌ است از کتاب «Hold Still» که در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است.



علاقه‌مندان می‌توانند کتاب «تکان نخور» را که با قیمت ۳۵ هزار تومان به چاپ رسیده است، هم‌اکنون از «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» خریداری کرده و پس از مراسم رونمایی در سراسر کشور تحویل بگیرند.

  نویسنده در بخشی از کتاب دربارۀ ارتباط مابین فرایند نوشتن و فرایند عکاسی می‌نویسد:



«رابطه‌ای که همیشه برایم میان نوشتن و عکاسی وجود داشت، هرگز به اندازهٔ حالا در چشمم روشن نبوده است. زبان شاعرانه‌ی قدیمم و عکس‌های مرثیه‌خوانم از چشم‌انداز‌ها، نقش‌هایی تکرار شونده در کل زندگی‌ام بوده‌اند، تاروپودِ در هم پیچیدهٔ شوق و خاطره.

من با این نظریه موافقم که اگر می‌خواهی خاطره‌ای را دست‌نخورده نگه‌داری، نباید زیاد به یادش بیافتی، چون هربار که آن را مرور می‌کنی ناگزیر تغییرش می‌دهی. حس تجربهٔ اولت را به‌خاطر نمی‌آوری، بلکه آخرین‌باری را به یاد می‌آوری که مرورش کردی. هر بار تغییرات کوچکی راه‌شان را آرام به خاطره باز می‌کنند و همین است که کار کشیدن از حافظه‌مان ما را به گذشته نزدیک‌تر نمی‌کند، بلکه دورترمان می‌برد».



لازم به ذکر است که به مناسبت انتشار این کتاب، روز شنبه ۳۰ دی از ساعت ۱۸ مراسم رونمایی از کتاب با حضور فرهاد فخریان، شهریارتوکلی و عاطفه احمدی مترجم کتاب در  گالری هپتا برگزار خواهد شد.



آدرس گالری هپتا: ایرانشهر، بعد از شاداب، بن‌بست نیکو‌شهر، پلاک ۳