نمایشگاه عکس‌های فرو سرخ  حسین بهرامی روز  جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ در پلاتفرم ۳ به نمایش در خواهد آمد.

    حسین بهرامی، متولد شهریور ۱۳۴۵، همدان،  فارغ‌التحصیل  عکاسی از دانشگاه هنر تهران است و در این نمایشگاه  ۱۶ قطعه عکس ۲۸ در ۴۰  و یک قطعه عکس ۱۰۰ در  ۷۰ را در معرض دید مخاطبان قرار داده است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده:

   «شوق تجربه­‌ی عکاسی با فیلم مادون قرمز  با دیدن عکس­‌های منابع خارجی توی کتاب­‌های موجود دانشگاه از  ترم اول همراهم بود، اما دسترسی برای تهیه­‌ی آن از  بازار داخلی امکان نداشت. سال آخر دانشگاه دوستی عاز م سفر  به لندن بود، از او خواهش کردم  تا چند حلقه­‌ای برایم تهیه کند. با وسواس همه­‌ی مطالب اندک موجود برای عکاسی و پروسه‌ی ظهور فیلم را مطالعه کردم و از دانش اساتیدم تا حد امکان بهره گرفتم.
   یک روز  بارانی پاییزی به­ دقت فیلم را داخل دوربین آنالوگ CanonAE1 Program  پیچیدم و در مسیر کوچه باغ اطراف خانه راه افتادم. بوی نمناک خاک، صدای خش­خش برگ­‌های زیر پاهایم با ترانه­‌ی باران و کز محجوب پرنده­‌ها لابه‌لای شاخه­‌ها، شوق دوچندانی داشت. از  بکارگیری آن­چه در عکاسی طبیعت با فیلم­ و فیلترها در خاطر داشتم پرهیز می‌کردم، تا نتیجه­‌ی متفاوتی به­ دست آورم.

   با توقف باران، ابرهای روشن و تیره و رنگین کمان­‌های مرسوم پس از باران بازی­شان گرفت، قابی را انتخاب کردم و دوربین را روی سه­ پایه گذاشتم، و با استفاده از فیلتر مخصوص منتظر لحظه­‌ای ناب شدم.
   این لحظه سرانگشت احساسم مثل قطره­‌ی باران روی شاتر لغزید و یکی از شاعرانه­‌ترین سه­‌گانه­‌های من، دوربین و طبیعت شکل گرفت.
عکس‌­های این مجموعه بین سال­‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ گرفته شده­‌اند. مشکل تهیه­‌ی داروی ظهور مخصوص و فیلم خام از بازارهای خارجی و ملاحظات فنی ظهور و چاپ، برخی از موانع مهم این ژانر عکاسی در زمان من بود.»

 

گشایش نمایشگاه: جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶، ساعت ۱۶ تا ۲۰
بازدید تا ۱۰ اسفند، ساعت ۱۳ تا ۲۰ به استثنای روز شنبه
آدرس: خیابان اندرزگو، عبداللهی جنوبی، شماره ۱۲، پلاتفرم ۳