تیپ نگاری کُرد‌ها مجموعه عکس‌های هیژا رحیمی‌نیا در فستیوال Festimatge ۲۰۱۸ کالایا، اسپانیا به نمایش در خواهد آمد.

  هیژا رحیمی‌نیا متولد ۱۳۶۵ و دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی رشته‌ی «عکاسی» و کارشناسی‌ارشد «پژوهش هنر» با گرایش عکاسی از دانشگاه هنر اصفهان است. او مجموعه تیپ نگاری‌ها خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و در این سال‌ها طی سفرهای متعدد به شهر‌ها و روستاهای مختلف کُردنشین و جستجوی چهره‌ها و تیپ‌های خاص از کُرد‌ها ادامه داده است.

  تمامی عکس‌ها در این مجموعه به شیوه آنالوگ و با استفاده از نگاتیوهای قطع ۱۳۵ و ۱۲۰ ثبت شده است و تاکنون بیش از هزار تیپ مختلف از مردم عادی شهر‌ها و روستاهای مختلف به ثبت رسیده است. پیشتر در نمایشگاه انفرادی«ئاماژه» در گالری طراحان آزاد، او تعدادی از این تیپ‌نگاری‌های را به نمایش گذاشته بود.

   قرار است ۴۰ عکس از این مجموعه در ابعاد ۳۰ در ۴۵ سانتی‌متر، به همراه توضیحات مربوط به هرعکس، در  فستیوال Festimatge ۲۰۱۸ به نمایش در آید. این فستیوال از تاریخ ۱۸ فروردین تا ۹ اردیبهشت در شهر کالایا برای بازدید عموم به نمایش گذاشته خواهد شد. افتتاحیه آن در روز ۱۸ فروردین و مراسم اختتامیه و اهدا جوایز در روز ۹ اردیبهشت خواهد بود.

  امسال حدود ۳۰۰۰ هنرمند در بخش عکاسی و سینما از سراسر دنیا برای شرکت در این فستیوال کارهای خود را ارسال کرده بودند که در ‌‌نهایت در بخش عکاسی ۲۵ مجموعه عکس برای حضور و نمایش پذیرفته شده است و در بخش سینما ۷۰ فیلم بلند و کوتاه در بخش‌های مختلف پذیرفته شده که در طول دوره برگزاری به نمایش در می‌آیند و با هم به رقابت می‌پردازند. در روز اختتامیه ۹ اردیبهشت به نفرات برگزیده هیات داوران در هر دو بخش عکاسی و سینما جوایزی تعلق می‌گیرد.