نمایشگاه آثار عکاسی، حجم، ویدیو و چیدمان «رومین محتشم» با عنوان «دریا خندید در دوردست» با محوریت موضوعی دریاچه‌ی ارومیه و بحران زیست‌محیطی حاکم بر این منطقه، از ۱۴ تا ۲۲ اردیبهشت در گالری میلان ارومیه برگزار شده است.

   این نمایشگاه شامل پنج اثر چیدمان، یک ویدیوآرت و گزیده‌ای از عکس‌های منتشر شده در کتاب «جام تهی» (نشر نظر، ۱۳۹۶) است. رومین محتشم از فارغ‌التحصیلان عکاسی از دانشکده هنرهای زیبا و با استمرار فعالیت هنری خود سابقه حضور در بیش از هفتاد نمایشگاه انفرادی و گروهی معتبر را داشته و مجموعه عکس‌های «واقعیت تو تمام است» از نشر چشمه و «جام تهی» از نشر نظر را به چاپ رسانده است.

   در یادداشتی پیرامون این آثار چنین آمده است:

  «هر روز انسان‌هایی مسخ و خیره بر این شوره‌زار، خیال دریاچه‌ای را در ذهن می‌بافند که اکنون ساحلش تا افق گسترده است و گه‌گاه لبخند زدن و آواز خواندن در "وضعیت اضطراری" را تمرین می‌کنند و انگار با اندیشه‌ی قریب‌الوقوع بودن آخرالزمان و حتی هراس ناشی از تصور نابودی، خود را تسکین می‌دهند. (آیا ما از نابودی لذت می‌بریم و به مرثیه‌خوانان ویرانی بدل شده‌ایم؟)

  وضعیت آخرالزمانی جای دوری نیست و ناگهان فرا نمی‌رسد. ما در قطعه‌هایی از این وضعیت به سر می‌بریم، نشانه‌هایش را با خود حمل می‌کنیم و در خیال به آینده‌ای نامعلوم حواله‌اش می‌دهیم. اما بنگرید! همین‌جاست خیال مجسم! انگار از یاد برده‌ایم که طبیعت نیز "زنده" است. اما قرار نیست از "دست طبیعت" سخن بگوییم، که طبیعت دستی ندارد. اندام طبیعت از جنس اندام انسان نیست، و قهر و خشم و انتقامش نیز. دست از آن ماست، این یگانه موجودات غیرطبیعی ساکن زمین، و این است حاصل دست‌های ما!»

   این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ در گالری میلان واقع در ارومیه، خیابان مولوی، خیابان امین، خیابان ارمغان، خیابان ارغوان، نبش کوچه‌ی ۷ جهت بازدید دایر است.