آثار عکاسی هنرمندان ایرانی به یاد عباس کیارستمی در نمایشگاهی با عنوان «تک درخت»، از روز اول تیرماه در گالری ایوان بر روی دیوار رفته است.

نادر داوودی کیوریتور این نمایشگاه به همراهی سیف‌اله صمدیان و ابراهیم حقیقی به عنوان مشاوران هنری، ۳۴ اثر از هنرمندان شناخته‌شده و نیز تعدادی عکاس جوان را جهت نمایش آثارشان در این رویداد انتخاب کرده‌اند.

به گفته‌ی برگزارکنندگان از عکاسان حاضر در نمایشگاه خواسته شد تا برداشت و درک خود از «تک درخت» را تصویر کنند، در حالی که انتخاب اندازه، چاپ و تمامی جزییات عکس‌ها، بر عهده‌ی خود هنرمندان بوده است.

نادر داوودی در بیانیه‌ی این نمایشگاه نوشته است:
«عباس کیارستمی فیلمساز یا عباس کیارستمی عکاس، واقعاً فرقی نمی‌کند وقتی از هنرمند و انسانی حرف میزنیم که رفتار و سکناتش پر از آموختنی و خلاقیت‌های دفع الساعه بود. و حالا میراث و تجربه های گرانقدرش همچنان حرکت می‌آفریند. امروز اول تیر ماه ۱۳۹۷ در دومین سالگرد فقدان او در شهر ما چند رویداد هنری مستقل به احترام و خاطره ی او برپاست و گالری ایوان بخشی از افتخار این تکریم را با خود حمل می‌کند. تمام افرادی که در این روز با نگاه کردن به یک اثر هنری در یک گالری، به یاد عباس کیارستمی خواهند افتاد، به خاطر خواهند آورد نگاه انسانی و سراسر شوق او را به هر لحظه از زندگی که آمیخته شده بود با استقلال نظر و متانت در گفتار و سربلندی در رفتار.
موضوع تک درخت که پیشنهاد یار قدیمی و استاد همه‌ی ما، ابراهیم حقیقی بود برای موضوع دوره‌ی دوم نمایشگاه گروهی عکس گالری ایوان انتخاب شد و با همیاری و معاونت سیف‌الله صمدیان عزیز به نتیجه رسید. تک درخت پیش از آنکه متاثر از موجودیت هر اثر به خودی خود باشد، اشاره‌ای است به سفرها و مکاشفات او و حوصله‌اش در نگاه کردن به اطراف. ساده کردن معانی عمیق و انتقال هنرمندانه‎‌ی زندگی در همین حوالی.»

نمایشگاه «تک درخت» تا روز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۳۹۷ در گالری ایوان برپاست.

ابراهیم حقیقی، ابراهیم خادم بیات، افشین بختیار، افشین شاهرودی، جاسم غضبان‌پور، جاوید نیک پور، جعفر پناهی، جمشید بایرامی، حسن غفاری، ساتیار امامی، ساعد نیک‌ذات، سعید دستوری، سمیرا باقری، سیف‌اله صمدیان، صادق میری، علی رهبر، علی زارع، علی قلم‌سیاه، فرزانه خادمیان، قاسم اشرفی، کیارنگ علایی، کیمیا رهگذر، مجید سعیدی، محمدحسن صلواتی، محمد فرنود، محمد همتی، محمود کلاری، مرضیه خورسند، مریم اسدی‌خوانساری، مریم زندی، مسعود پاکدل، مهدی مقیم‌نژاد، مهکامه پروانه، میلاد اسلام‌زاده، میلاد سمنگانی، مینا زیوری و نادر داوودی هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بازدید: هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ١۶ الی ۲۰
نمایشگاه تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد.
گالری ایوان: الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱