نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «نگاه میدانی، میدان امام حسین ۱۳۹۵»، از روز جمعه ۹ شهریورماه در گالری هپتا گشایش و در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه نتیجه تلاش‌های پنج عکاس در مستندنگاری از میدان «امام حسین» تهران و به انتخاب مهدی وثوق‎نیا است.

آثاری از پویا شاه‎حیدری، زهرا شاهچراغی، زهرا رضی، فرهاد منطق و سروش نعمیی ذاکر در این نمایشگاه به روی دیوار خواهند رفت.

مهدی وثوق نیا در بیانیه‌ی این نمایشگاه آورده است:
«میدان امام حسین یکی از میادین مرکزی و مهم شهر تهران است. این میدان که در حکومت پهلوی با نام «فوزیه» و سپس «شهناز» شناخته می‌شد با انقلاب اسلامی به «امام حسین» تغییر نام داد. در سال ۱۳۹۰ طرحی بزرگ برای تغییر فضای میدان و حدفاصل آن تا میدان شهدا با هدف تبدیل این مکان به فضایی مذهبی و گذرگاهی آیینی آغاز شد. این طرح به عنوان نمادی از شهرسازی اسلامی از روزهای نخست با انتقادات زیادی روبرو بوده تا جایی که بخشی از طرح به دلیل عدم استقبال مردم از آن به شکلی نیمه‌کاره و تغییریافته اجرا شده است.
تخریب ساختمان‌های مجاور، ایجاد عرصه‌ی باز پیاده‌روی، نصب سازه‌های فلزی عظیم و نمادهای آیینی به‌عنوان بخشی از نوسازی میدان، نه تنها سبب تغییرات ساختاری شده بلکه تغییر در زندگی اجتماعی مردم این منطقه را نیز در پی داشته است. شبیه‌سازی‎های گسترده‌ی نمادهای مذهبی در میدان امام حسین را می‌توان تلاشی آگاهانه در راستای حذف گذشته‌ی میدان و ایجاد کارکردهای تازه در آن به حساب آورد. در این میان مردم گاه با فضای جدید بیگانه‌اند و گاه آن را پذیرفته و باور می‌کنند. تعدادی نیز علی‌رغم کارکردهای مذهبی در نظر گرفته شده برای میدان شیوه‌های شخصی خود را در استفاده از این فضا پی می‌گیرند.
از این رو توجه به مناظر شهری و سازه‌های جدید میدان امام حسین و دقیق شدن در تیپ‌های متفاوت اجتماعی و شیوه‌ی تعامل آنها با این فضا، مورد توجه عکاسان مستندی بوده که حاصل کار آنان را در این نمایشگاه می‌بینید.»

گشایش: جمعه ۹ شهریور ساعت ۱۶ الی ۲۰
بازدید: همه‌روزه تا ۱۴ شهریورماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰
گالری هپتا: خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکوشهر، شماره ۳، طبقه همکف – ۸۸۳۰۹۹۴۰