مجموعه پوسترهای دفاع مقدس، در چهار عنوان مجزای «طریق ماندگار»، «یاد یاران»، «جلوه‌ی پایدار» و«لبیک» به همت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس منتشر شده است.

هر کدام از این مجموعه‌ها شامل ۲۰ الی ۳۰ پوستر در اندازه‌های ۷۰×۵۰ و ۵۰×۳۵ سانتیمتر است که به همراه کیف مخصوص کارتن پلاست ارائه شده است و در فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی، با تخفیف، قابل خرید و دریافت است.

مجموعه‌ی «طریق ماندگار» شامل تصاویری از عکاسان شناخته شده‌ی دفاع مقدس است که لحظات ناب و ماندگار این دوران را در قاب دوربین خود ثبت کرده‌اند. این مجموعه‌ که برای نخستین بار در سی دومین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی به چاپ رسید، به دلیل استقبال گسترده اکنون با ویرایش جدید به چاپ مجدد رسیده و با سه مجموعه‌ی دیگر همراه شده است. در مجموعه‌ی «طریق ماندگار» عکس‌هایی از ساسان مویدی، جاسم غضبانپور، اباصلت بیات، محمدرضا شرف‌الدین، علیرضا عابدی، قدیر چین‌جو، بهرام محمدی‌فرد، منوچهر قلمچی، خسرو ورکانی، سعید صادقی، حمیدرضا نجف‌زاده، علی فریدونی، محمدحسین حیدری، بهزاد پروین‌قدس، علی عبیری، محمود بدرفر، سعید جانبزرگی، مجید کریمیان، مهدی جانی‌پور، علیرضا جلیلی‌فر و محمود ظهیرالدینی به چاپ رسیده است.

مجموعه عکس «یاد یاران» شامل ۳۰ پوستر از مقاطع مختلف دوران دفاع مقدس است که بر تصاویر چهره‎های رزمندگان در عملیات‎های مختلف تمرکز دارد. حسین اردستانی، مرتضی اکبری، محمود بدرفر، شهید حمید پورجبار، حسین جباری‎پور، شهید علی جنگعلی، محمدحسین حیدری، اسماعیل داوری، محمدرضا شرف‎الدین، سید مسعود شجاعی‎طباطبایی، سعید صادقی، محمود عبدالحسینی، علی فریدونی، یحیی قاسمی، بهرام محمدی‎فرد، ساسان مویدی، حمیدرضا نجف‎زاده و مصطفی نظر عکاسانی هستند که عکس‌هایشان در مجموعه‌ی «یاد یاران» منتشر شده است.

در مجموعه‌ی «جلوه‌ی پایدار» با انتخاب ۲۰ پوستر تلاش شده تا بخشی از حقایق جنگ بازگو شود. هرچند روایت حقیقتِ جنگ تحمیلی ۸ ساله به دلیل این‌که شبیه به هیچ جنگ دیگری در دنیا نیست، بسیار سخت است، ولی این مجموعه با کمک متن‌هایش تلاش کرده تا این امر را ممکن کند. تصاویر این مجموعه شامل عکس‌هایی از اکبر رحمانیان، مرتضی اکبری، شهید منصور عطشانی، یوسف گرامی، امیرعلی جوادیان، رسول احدی، هوشنگ صالحی‎پور، عباس اشرفی‎چهل‎حجره، حمیدرضا ولی و جاویدالاثر کاظم اخوان است. همچنین عکس‌هایی از آرشیو انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس سپاه و بسیج، خانه‎ی عکاسان حوزه‎ی هنری، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان البرز و ستاد کنگره‎ی شهدای استان سمنان در این مجموعه به چاپ رسیده است.

در مجموعه‌ی «لبیک» نیز سعی شده، تا آنجا که در توان دوربین عکاسی است، عکس‌ها راوی تجاربی باشد که رزمندگان در این هشت سالِ جنگ از سر گذرانده‌اند. مجموعه‌ی «لبیک» شامل عکس‌هایی از محمدحسین‎ حیدری، علی‎ فریدونی، سیدعباس‎ میرهاشمی، بهزاد‎ پروین‎قدس، سعید‎ صادقی، یونس‎ ذاکری، بهرام‎ محمدی‎فرد، سید‎ مسعود‎ شجاعی‎طباطبایی، حاجی‎ محمودیان، محمدرضا‎ شرف‎الدین، سعید‎ حاجی‎خانی، آرشیو‎ مرتضی‎ اکبری، آرشیو‎ مرکز‎ فرهنگی‎ سپاه‎ پاسداران‎ انقلاب‎ اسلامی و آرشیو‎ لشگر ۷ ‎ولیعصر‎ است.

لازم به ذکر است علاوه بر انتشار کتاب‌های عکس‌ عکاسان جنگ همچون سعید صادقی، علی فریدونی، اباصلت بیات، مریم کاظم‌زاده، احمد علیزاده‌نوحی و سعید حاجی‌خانی، تا کنون کتاب‌هایی مانند شهدا، دلاوران، خط پشتیبان و حماسه الوند با موضوع جنگ هشت ساله به همت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس منتشر شده است.

علاوه بر چهار مجموعه‌ پوسترهای دفاع مقدس، علاقمندان می‌توانند کتاب‌های فوق را از فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی با قیمت مناسب خریداری کرده و در آدرس مورد نظر خود دریافت کنند.