با توجه به اهمیت مباحث نظری در حوزه‌ى عکاسی و تبدیل عکاسی روز دنیا به ترکیبی از کنش عکاسانه و ایده‌پردازی در پشت دوربین، پلتفرم داربست سلسله نشست‌های تخصصی در باب نظریه و عکاسی را برگزار می‌کند.

سال نخست نشست‌های تخصصی در باب نظریه و عکاسی با موضوع «معاصریت در عکاسی» در هفته آخر مهر ۱۳۹۶ برگزار شد. بنا به استقبال مخاطبان، سال دوم نشست‌های تخصصی در باب نظریه و عکاسی با موضوع «عکاسی و مکان» از ۲۰ تا ۲۳ مهرماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی سلسله نشست‌های تخصصی در باب نظریه و عکاسی (٢) را زانیار بلوری بر عهده دارد و صیاد نبوی (پژوهشگر و مدرس عکاسی/ کارشناس‌ارشد عکاسی)، حامد کیا (پژوهشگر و مدرس مطالعات فرهنگی/ دکترای سیاست‌گذاری فرهنگی)، افسانه کامران (پژوهشگر و مدرس مطالعات بینارشته‌ای هنر/ دکترای پژوهش هنر) و بهنام صدیقی (عکاس و مدرس عکاسی/ کارشناس عکاسی) به ترتیب هر کدام در یک روز پیرامون موضوع «عکاسی و مکان» به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

برنامه نشست‌ها به تفکیک روز و عنوان سخنرانی به شرح زیر است:

• صیاد نبوی، جمعه ٢٠ مهر ١٣٩٧، «تحقق مکان در عکاسى»
• حامد ‌کیا، شنبه ٢١ مهر ١٣٩٧، «واکاوی مکان؛ کلیسای کاتولیک و گالیله، ما و فرهنگ بصری دیجیتال»
• افسانه کامران، یکشنبه ٢٢ مهر ١٣٩٧، «بررسی نظام‌های بازنمایی امر زیبا در چشم‌اندازها»
• بهنام صدیقی، دوشنبه ٢٣ مهر ١٣٩٧، «تجربه‌ی امر غیر معمولی در مناظر روزمره»

تمام نشست‌ها از ساعت ۶ تا ۸ عصر در پلتفرم داربست به آدرس خیابان ظفر شرقی(وحید دستگردی)، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲، طبقه‌ی اول برگزار خواهد شد.

ورود برای عموم علاقمندان آزاد است.