شرکت ایلفورد انگلیس مقررات شرکت در مسابقه‌ی عکس دانشجویی نوزدهمین دوره‌ی سالیانه (۲۰۱۸) را اعلام کرد. عنوان این مسابقه «تصویری از یک نوشته» است. عکاس باید تصویر الهام گرفته از یک نوشته یا کتابی خاصی را تبدیل به یک عکس کرده و سپس آن را چاپ کند و همراه اطلاعات لازم ارسال نماید. این مسابقه مخصوص دانشجویان و یا هنرجویان و کسانی است که به نحوی به یادگیری هنر عکاسی مشغول هستند.

• موضوع مسابقه:

«تصویری از یک نوشته»؛ جملات و نوشته‌ها مهم هستند، همه ما به یک ترانه، دیالوگی از یک فیلم، یک قطعه شعر یا کتابی خاص علاقه‌مند هستیم، آن را بیاد داریم و شاید از آن خاطره داشته باشیم، از شما می‌خواهیم که از واژه‌های متن موردنظر الهام گرفته و عکسی بگیرید که از جملات آن نشات گرفته‌ است و شما را بیاد آن متن خاص می‌اندازد.

• شرایط شرکت در مسابقه:

– مسابقه مخصوص دانش‌آموزان پاره‌وقت و تمام‌وقتی است که در مدارس یا دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.
– شرکت در مسابقه محدودیت سنی ندارد.
– شرکت در مسابقه رایگان است و محدودیتی برای ورود ندارد.
– تمامی عکس‌ها بایستی با نگاتیو سیاه و سفید ایلفورد گرفته شده و بر روی کاغذ سیاه و سفید ایلفورد چاپ شده باشند.
– نگاتیوها را با عکس‌ها ارسال نکنید، نگاتیوها برای تأیید عکس و در زمان انتخاب عکس‌ها برای اعلام جوایز گرفته می‌شود.
– حداقل اندازه‌ی چاپ عکس‌ها بایستی ۲۰×۲۵ سانتی‌متر باشد.
– پشت هرعکس بایستی دارای برچسبی شامل نام شرکت‌کننده، آدرس ایمیل، متن مورد نظر، نام دانشگاه یا مؤسسه، نام استاد، نوع فیلم و کاغذ استفاده شده و همچنین آدرس بازگشت عکس باشد. از این برچسب بایستی به تعداد عکس‌های ارسالی، پرینت گرفته و پشت هر عکس جداگانه چسبانده شود.
– عکس‌هایی که قبلاً در مسابقاتی برنده شده‌اند و یا به وسیله‌ی شخص ثالثی در جایی به چاپ رسیده و منتشر شده باشند، واجد شرایط نیستند.
تاریخ اتمام مسابقه ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ است و عکس‌ها بایستی تا قبل از این تاریخ ارسال شده باشند. شرکت هارمن هیچگونه مسئولیتی در قبال ناقص بودن مدارک، دیر رسیدن، و یا نرسیدن عکس‌ها بعد از این تاریخ ندارد، این مهلت در ایران با توجه به زمان ارسال ۲۰ دی ۱۳۹۷ خواهد بود.
– اسامی برندگان تا یک ماه پس از اتمام مسابقه اعلام خواهد شد.
– عکس‌ها باید مربوط به خود فرد شرکت‌کننده باشد و استفاده از عکس دیگران مجاز نیست.
– شرکت‌کنندگان باید مالکیت حق کپی رایت عکس را داشته باشند؛ همچنین اجازه‌ی افرادی که در عکس حضور دارند، مثلاً مدل‌ها یا والدین کودکان زیر ۱۶ سال و … نیز شامل این حق خواهند بود.
– در زمان برگزاری مسابقه اگر مشخص شود که شرکت‌کننده‌ای صلاحیت شرکت در مسابقه را ندارد از مسابقات کنار گذاشته می‌شود و اگر بعد از اعلام جوایز مشخص شود که کسی واجد شرایط نیست تمامی جوایز از او پس گرفته خواهد شد.
– عکس‌های توهین‌آمیز از مسابقه حذف خواهند شد.
– تمام حق کپی رایت متعلق به عکاس است و با ورود به مسابقه شما به شرکت هارمن اختیار می‌دهید تا عکس‌تان را با نام شما در تمامی موارد چاپ، نشر، نمایش و ارائه در رسانه‌های ارتباط جمعی خود در سراسر دنیا در زمان مسابقه یا بعد از آن بکار ببرد.
– عکس‎های نفرات برتر و فینالیست‌ها که در رابطه با مسابقه است با توافق خودشان چاپ می‌شود.
– عکس‌های ارسالی فقط برای شرکت در مسابقه استفاده شده و به شما اطمینان داده می‌شود که از عکس‌ها محافظت شده و توسط شخص ثالثی به چاپ نخواهد رسید.
– کیفیت عکس‌های چاپ شده‌ی ارسالی به عهده‌ی خود عکاس است.
– شرکت هارمن داوران را انتصاب خواهد کرد و تصمیم آخر آنها قطعی خواهد بود و هیچ گونه مکاتباتی در قبال تصمیم آنها صورت نمی‌گیرد.
– شرکت هارمن اختیار دارد صورت نداشتن شرایط کلی و استاندارد عکس‌ها مسابقه را در هر زمانی کنسل نماید.
– با ورود به مسابقه هر شرکت‌کننده و دانشگاه شرایط فوق را با آگاهی کامل تأیید و قبول کرده و شرکت هارمن انگلستان حق دارد هر شرکت‌کننده‌ای را در هر زمان که شرایط او با اصول و مقررات قید شده مغایرت داشت از مسابقه خارج نماید.

• جوایز مسابقه:

– جایزه نفر اول: گواهی از ایلفورد انگلستان، خرید تا سقف ۱۵۰ پوند از محصولات ایلفورد، چاپ و قاب کردن عکس برنده.
– جایزه نفر دوم: گواهی از ایلفورد انگلستان، خرید تا سقف ۷۵ پوند از محصولات ایلفورد.
– جایزه دانشگاه: خرید تا سقف ۱۵۰ پوند از محصولات ایلفورد، در صورت بیشترین شرکت فعال دانشجویان
جوایز قابل انتقال به شخص دیگری نبوده و به صورت نقدی برابر با مبلغ اجناس نیز قابل پرداخت نیست.

• نحوه‌ی ارسال تصاویر:

شرکت کنندگان در ایران باید عکس‌های خود را به آدرس زیر بفرستند:
شرکت رنگ سیستم، جمالزاده شمالی، شماره ۳۴۱، واحد ۴، صندوق پستی ۱۷۷- ۱۴۱۸۵

کانال تلگرام شرکت رنگ سیستم
وب سایت شرکت رنگ سیستم

دانلود اطلاعات مسابقه به زبان فارسی در سایت ایلفورد