احمد الستی، سعید عقیقی، عطااله کوپال، منصور براهیمی، مجید برزگر، محمدرضا اصلانی، مهرداد اسکویی، مجید شیخ انصاری، محمدرضا ابوالقاسمی، علیرضا سمیع آذر و ویرجیل ویدریش همراه با استادان بین‌المللی در نشست‌های تخصصی سی ‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با عنوان «۳۵- ۲۰» حضور خواهند داشت.

بیست نشست‌ تخصصی این دوره از جشنواره با عنوان «۳۵- ۲۰» همزمان با برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۱۸ تا ۲۱ آبان ماه با حضور اساتیدی چون احمد الستی، سعید عقیقی، عطااله کوپال، منصور براهیمی، مجید برزگر، محمدرضا اصلانی، مهرداد اسکویی، مجید شیخ انصاری، محمدرضا ابوالقاسمی، علیرضا سمیع آذر و ویرجیل ویدریش به همراه گفت‌وگو‌های بین‌المللی حضوری یا از طریق اسکایپ در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهدشد. همچنین در کلیه نشست‌ها دکتر احمد الستی به عنوان دبیرعلمی در کنار استادها حضور داشته و به هدایت جلسات می‌پردازند.

جمعه ۱۸ آبان ماه نخستین روز جشنواره، از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰ نمایش فیلم‌های کوتاه رئالیستی خواهد بود. سپس سعید عقیقی نشست تخصصی را با عنوان «باورپذیری در سینما» از ساعت ۱۱ تا ۱۳ برگزار می‌کند. «رئالیسم در هنر» عنوان نشست تخصصی دیگری است که از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ توسط عطااله کوپال اجرا می‌شود. دو نشست دیگر با موضوع «رئالیسم در سینما» ساعت ۱۷ تا ۱۹ توسط منصور براهیمی و همچنین «رئالیسم در فیلم کوتاه» از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ توسط مهرداد اسکوئی برگزار خواهدشد.

در دومین روز جشنواره از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰ نمایش فیلم‌های کوتاه مینیمالیستی خواهد بود. سپس مجید شیخ انصاری نشست تخصصی «سبک در سینما» را از ساعت ۱۱ تا ۱۳ برگزار می‌کند. در این روز، نشست‌های تخصصی «مینیمالیسم در هنر» توسط علیرضا سمیع آذر از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰، «مینمالیسم در سینما» با حضور سعید عقیقی از ساعت ۱۷ تا ۱۹ و «مینیمالیسم در فیلم کوتاه» توسط مجید برزگر از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ برگزار خواهدشد.

در ادامه نشست‌های تخصصی این دوره از جشنواره، یکشنبه ۲۰ آبان ماه، از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰ نمایش فیلم‌های کوتاه فرمالیستی خواهد بود. سپس نشست «آغاز در فیلم» با حضور احمد الستی از ساعت ۱۱ تا ۱۳، «فرمالیسم در هنر» توسط محمدرضا ابوالقاسمی از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰، «فرمالیسم در سینما» با حضور محمدرضا اصلانی از ساعت ۱۷ تا ۱۹ و «آسیب‌شناسی یک موضوع: فیلم‌ها از کجا شروع می‌شوند؟» توسط سعید عقیقی از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ برگزار می‌شود.

در چهارمین روز از سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰ نمایش فیلم‌های کوتاه تجربه گرایی خواهد بود. سپس نشست «پایان در فیلم» از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و «هنر تجربی در روزگار ما» از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ با حضور احمد الستی، «سینمای تجربی معاصر» توسط ویرجیل ویدریش از ساعت ۱۷ تا ۱۹ و «آسیب شناسی یک موضوع: فیلم‌ها چگونه پایان می‌ِیابند؟» با حضور سعید عقیقی از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ برگزار می‌شود.

شایان ذکر است از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ آبان ماه همه روزه نشست‌های بین‌المللی به صورت حضوری یا از طریق اسکایپ از ساعت ۲۲ تا ۲۳ در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهدشد. همچنین هر روز از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۳۰ تکرار نمایش فیلم‌های کوتاه موضوعی خواهد بود.

علاقه‌مندان به منظور شرکت در نشست‌های تخصصی این دوره از جشنواره می‌توانند حداکثر تا ۱۵ آبان ماه از طریق سایت جشنواره نام‌نویسی و اقدام به تهیه کارت ورود به نشست کنند.
سی‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۱۸ تا ۲۲ آبان ماه سال جاری به دبیری سیدصادق موسوی در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد.