نمایشگاه انفرادی عکس و چیدمان صمد قربان زاده با عنوان «اضطراب موازی» از جمعه ۹ آذر در گالری دنا گشایش خواهد یافت.

در توضیح نمایشگاه آمده است:

«بنا بر دیدگاه زیگموند فروید ضمیر ناخودآگاه منبعی از امیال سرکوب شده‌ای همچون غرایز، آرزوها، خاطرات و امیال جنسی است که از دوران کودکی در نهاد فرد نقش بسته و در هر لحظه و به شکل‌های گوناگونی می‌تواند خود را بروز دهد. اما این بروز و به تعریف دقیق‌تر ارضاء این امیال در هر زمانی می‌تواند همراه با پریشانی‌ها، آشفتگی‌ها و اتفاقات ناگواری برای فرد باشد که در یک کلام موجب اضطراب در او می‌شود.
به عبارت دیگر منبع اصلیِ این اضطراب، ترس از بروز امیال و ناکارآمدیِ «من یا Ego» در جلوگیری از آن و در نهایت سرزنش و مجازات از سمت «من برتر Super Ego» است.
من برتر (قانون- پدر و مادر- اجتماع) یا وجدان فرد در واقع سد محکمی است در برابر بروز این امیالِ ناخودآگاهی، طوریکه به ازای هر ارضاء و بروز امیال، شاهد عکس العملی تند از طرف او خواهیم بود. در این میان فرد یا باید برای دوری از مجازات من برتر امیال و غرایز خود را سرکوب نگه دارد، که این خود می‌تواند موجب تنش‌های جدیدی در روان او گردد و یا با به جان خریدن مجازات‌ها دست به ارضاء و بروز این امیال زند.
آن چه که در مجموعه اضطراب موازی مورد توجه است، سعی در نشان دادنِ افرادی است که دست به سرکوب امیال خود زده و با تنش‌های درونی دست و پنجه نرم می‌کنند و یا با بروز آنها، انواع اضطراب و مجازات‌ها را متحمل شده‌اند. آنچه در این مجموعه مد نظر است به وجود آوردن فضایی رویاگونه ای است که بر اساس دیدگاه فروید در عالم خواب و رؤیا شاهد آن هستیم.»

صمد قربان زاده کارشناسی ارشد عکاسی دانشگاه هنر تهران، کارشناسی ارشد عکاسی (درجه دو هنری) از شورای ارزشیابی هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارشناسی گرافیگ از دانشگاه فردوسی مشهد است. او در جشنواره عکس کولا صربستان، مارماریس ترکیه، خیام ایران، سونی لندن، چانگ تایلند، تاشکند ازبکستان، لاگونای ایتالیا، دهلی هند، ریودوژانیروی برزیل، فتو ایمیشن بوسنی، دوسالانه عکس ایران، جشنواره تجسمی فجر و … حضور داشته و موفق به کسب مقام و جایزه شده است. او برپایی نمایشگاه عکس انفرادی و گروهی در گالری محسن، گالری لاله، گالری مهروا، گالری شماره شش، گالری سیحون، خانه هنرمندان و … را در کارنامه دارد.

صمد قربان زاده مدرس کلاس «فتومونتاژ» در آموزشگاه عکاسی حرفه‎ای است و کتاب «تکنیک‌های فتومونتاژ» از او منتشر شده است.

گشایش: ۹ آذرماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۶ تا ۲۱
بازدید: تا ۱۹ آذرماه ۱۳۹۷ هر روز، به جز پنجشنبه‎ها، از ساعت ۱۶ تا ۲۰
گالری دنا: میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک۴، زنگ ۲ – ۸۸۹۳۱۷۴۴
طراح پوستر: استودیو پارسی/ فرشید پارسی کیا / با حمایت قاب هفت و فر گالری