روز جمعه ۱۶ آذر نشستی با عنوان «حقیقت؛ بازتاب و گسست» درباره‌ی عکس‎های پرهام تقی اف و نمایشگاه «مرجعیت نامتقارن» او، با حضور حمیدرضا کرمی و پرهام تقی اف در گالری آبان برگزار خواهد شد.

حمیدرضا کرمی (کیوریِتِر، پژوهشگر، مشاور هنری، مترجم، نویسنده، و هنرمند تجسمی)، هنرآموخته رشته عکاسی در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد، تهران، در مقطع کارشناسی (۱۳۸۵)، و فلسفه هنر در دانشگاه هنر، تهران، در مقطع کارشناسی ارشد (۱۳۸۹) است. او فعالیت هنری در رشته‌های عکاسی، ویدیو آرت، طراحی، نقاشی، حجم و چیدمان را از سالهای دهه هفتاد آغاز کرده، و آثارش را در کارنماهای انفرادی و گروهیِ بسیاری در ایران و بیرون از مرزها به نمایش گذاشته است. ساماندهی و برگزاریِ بیش از ده‎ها نمایش از آثار هنرمندان نوگرا و معاصر در داخل و خارج از کشور، حاصلِ فعالیت او در مقام کیوریتر طی این سالها بوده. وی همچنین پژوهش، ترجمه و تألیف ده‎ها مقاله در زمینه هنر، و همکاری در تدوین دائره المعارف سه جلدیِ هنر (رویین پاکباز) را در کارنامه دارد، و از اوایل دهه نود به عنوان استاد مهمان به تدریس در دانشگاه هنر تهران اشتغال داشته است.

پرهام تقی‌اف متولد ۱۳۵۷ و دانش‌آموخته عکاسی از موسسه عکاسی نیویورک است. آثار وی تاکنون برنده جوایز متعددی بوده است که از جمله آنها می‌توان به جایزه اول مسابقه عکس موسسه عکاسی نیویورک، حضور در لیست کوتاه سومین جایزه هنر معاصر مجیک آو پرشیا در لندن و لیست کوتاه مسابقه جهانی عکاسی معماری سال ۲۰۱۷ میلادی اشاره کرد. او همچنین در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری در داخل و خارج از کشور شرکت داشته که از جمله جدیدترین آنها می‌توان به نمایشگاه گروهی عکاسان معاصر ایران در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، نمایشگاه گروهی عکاسان معاصر ایران فستیوال فورمت انگلستان و نمایشگاه آثار برگزیده عکاسان معماری جهان در جمهوری چک، مجارستان و لهستان اشاره کرد. آخرین نمایشگاه انفرادی او با عنوان «دست بگیر / دست بکش» در خرداد ۹۳ در محل نگارستان آن برگزار شده است.

نمایشگاه انفرادی عکس‌ پرهام تقی‌اف با عنوان «مرجعیت نامتقارن» از ۹ تا ۲۳ آذر ماه ۹۷ در گالری آبان شهر شیراز برگزار می‎شود. این نمایشگاه به زودی در تهران نیز برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری: جمعه ۱۶ آذر ساعت ۱۸
گالری آبان: شیراز، خیابان عفیف آباد، حدفاصل کوچه ۱۸ و ۲۰
ورود برای عموم آزاد است اما به دلیل فضای محدود گالری برای هماهنگی با شماره ۰۹۰۲۳۱۱۲۳۱۰ تماس بگیرید.