گالری راه ابریشم جمعه ۷ دی دو نمایشگاه عکس همزمان برگزار می‎‏کند. «گذر» عنوان نمایشگاه حنا میرجانیان است و شاهین اسفندیاری «نقاط حساس» را به نمایش می‎گذارد.

میرجانیان در بیانه نمایشگاه «گذر» نوشته است:

این مجموعه شامل عکس­‎هایی است که من از سفر­های مختلف در سال‎­های متوالی با دوربین مدیوم فرمت گرفته‎­ا­­­­م.
همیشه سفر برایم مفری بوده ­­است تا از دنیای شهری فاصله بگیرم. هیچگاه نتوانستم به دور از سر­و­صدا و غوغای شهر به راحتی زندگی کنم. در پس این ازدحام و هیجان شهری، کشش به ایمنی می­‎بینم که برای خودمان ساخته‎­ایم تا با در کنار هم بودن­مان از خطرات احتمالی به دور باشیم و بقای خودمان را تضمین کنیم! گسترش شهرها و رشد تمدنی بشر بر این میل استوار است. اما همیشه برای­مان بیرون از شهرهایمان کاشانه ای در بستر طبیعت وجود داشته ­است.
به طبیعت پناه می­‎بریم برای رهایی از ذهن و نگاه حکمران، برای شکستن قالب خودم، برای فرار از قید ­و ­بند­های متداول هر روز­مان که به شکلی به ما تحمیل شده­‎است. برای دوری از با هم بودن‎­های همیشگی، با پیوستن به گروه­‎های دیگر راهی سفر­های کوتاه می‎­شویم. بودن با همسفران­مان حس امنیت جمعی می­‎دهد، در جایی که اتفاق­‎ها کمتر قابل پیش‎بینی و بلکه خطرناک می­‎تواند ­باشد … .

اسفندیاری در بیانیه نمایشگاه «نقاط حساس» نوشته است:

طبیعت برای من یک سند است.
سندی پر از جزییات ‎که همانند یک صفحه حساس تمامی وقایع را ثبت می کند.
اما با یک تفاوت بزرگ و آن این‎که ثبت وقایع مربوط به یک لحظه خاص نیست بلکه جزییات به مرور زمان روی هم انباشته می‎شوند و سپس به یک شکل ‎کلی به نمایش در می‎آیند.
تصویری مستند از زمان حال ‎که مدام در حال تغییر است.

گشایش: جمعه ۷ دی ماه، ساعت ۴ تا ۸
بازدید: نمایشگاه ها تا ۳۰ دی ماه ادامه دارند.
گالری دوشنبه ها و تعطیلات رسمی تعطیل است.
گالری راه ابریشم: بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، شماره ۲۱۰، ساختمان تکنوآجر – ۸۸۹۷۷۱۴۸