دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی عکس خیام نتایج داوری آثار ششمین دوره جشنواره را اعلام کرد.

در مجموع ۱۴۰۸ شرکت کننده با ۱۳۴۰۹ عکس از ۵۰ کشور در این جشنواره شرکت کردند، که اسامی عکس‌های پذیرش شده در سایت جشنواره قابل مشاهده است.

تمامی شرکت کنندگان ایمیلی دریافت می‌کنند که در آن نتایج عکس‌هایشان درج شده است. نتایج عکس‌ها به این شرح است:
مردود: در اولین مرحله داوری حذف شده و امتیاز لازم را از داوران کسب نکرده است.
پذیرش شده: این عکس حداقل امتیاز لازم برای دریافت القاب فیاپ را کسب کرده است.

برای کسب اطلاع از روش دریافت القاب فیاپ به این لینک مراجعه کنید.

در مجموع ۱۲۲ عکس به نمایشگاه راه یافته و نامزد دریافت جایزه هستند. این ۱۲۲ عکس معادل رایج راه یافته در جشنواره‌های ایرانی است. ۱۲۲ عکسی که تا آخرین مرحله داوری بالا آمده‌اند و برندگان از بین آن‌ها انتخاب شده‌اند. فقط این آثار در نمایشگاه تهران نمایش داده می‌شوند. این عکس‌ها به شرط دریافت مجوز ارشاد، در کتاب چاپ می‌شوند. در نمایشگاه‌های شهرستان‌ها و سایر کشور‌ها، بسته به تعداد عکس قابل نمایش، از بالا‌ترین امتیاز، تعدادی از عکس‌ها به‌صورت چاپی نمایش داده شده و باقیمانده به‌صورت دیجیتال نمایش داده می‌شوند.

عکس‌های برنده در مراسم اهدای جوایز و گشایش نمایشگاه در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰ در فرهنگستان هنر اعلام خواهد شد.

اطلاعات تکمیلی در مورد مراسم اهدای جوایز به‌زودی اعلام خواهد شد.

در این دوره از جشنواره در مجموع ۱۶۰۰ دلار جایزه نقدی به همراه مدال‌های طلای فیاپ و نشان‌های طلا، نقره و برنز خیام و کمال الملک به برگزیدگان اهدا خواهد شد. به منظور نکوداشت فعالیت‌های خیام در زمینه نجوم، نشان طلای خیام به بهترین عکس با موضوع نجوم نیز اهدا خواهد شد. برنده از بین عکس‌های تمامی بخش‌ها انتخاب خواهد شد.
جشنواره بین المللی عکس خیام زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) بوده و عکس‌های پذیرش شده در آن ضمن ثبت در آرشیو فیاپ بنام عکاس، برای دریافت القاب فیاپ نیز محاسبه خواهند شد. دوره‌های پیشین این رویداد عنوان پرشرکت‎کننده‎ترین جشنواره ایرانی را به دست آورد. این جشنواره تنها جشنواره داخلی محسوب می‌شود که تعداد شرکت کنندگان خارجی آن در دوره‌های پیشین از شرکت کنندگان داخلی بیشتر بود. همچنین آثار برتر دوره‌های گذشته در ۳۲ شهر و ۵ قاره از جمله در چین، پرپنیان فرانسه، لوگزامبورگ، یونان، تاجیکستان و چندین کشور دیگر به نمایش گذاشته شد.

ششمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام با دبیری علی سامعی (نماینده فیاپ در ایران) و با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفت‌وگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فیاپ در ایران یعنی کلوپ عکس فوکوس، وابسته به موسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» برگزار می‌شود.