نمایشگاه گروهی «دَم» از جمعه ۲۱ دی با نمایش آثار ۲۳ عکاس با موضوع «زن» در گالری نگاه افتتاح می‎شود.

آرمان استپانیان، بهاره بیشه، اشکان تیرداد، مرضیه خرسند، پژمان دادخواه، سارا ساسانی، جلال سپهر، مریم سعیدپور، اعظم شادپور، امید شلمانی، سیوا شهباز، آیتا شکیبافر، حسنا شهرامی‎پور، الناز عابدی، نازلی عباس‎پور، نازلی عباسی، مهرداد عمرانی، صمد قربان زاده، سروش میلانی‎زاده، مهدی مقیم‎نژاد، علی یحیایی، فرید موسوی عکاسان حاضر در نمایشگاه هستند.

زن همیشه مورد توجه هنرمندان معاصر بوده است. پس جنبش‎های فمینیستی زن به عنوان خالق اثر و از سویی به عنوان سو‍ژه کنشگر اثر اهمیت زیاد پیدا کرده و در پی آن میدان هنر به سرعت زنانه شده است.

نازلی عباسی کیوریتور نمایشگاه در بخشی از بیانیه «دم» آورده است:
«زن» از دیرباز تا کنون، الهام بخش هنرمندان بوده و به طرق مختلف در آثار آنان مورد بازنمایی قرار گرفته است. اندکی پس از رواج عکاسی، زن در برابر دوربین قرار گرفت و نخستین پرتره‌ی زنانه ثبت شد.
عکاسی به نمایش زیبایی‌های زنانه اکتفا نکرد بلکه دوربین عکاسی، زشتی‌ها، رنج‌ها و مصائب دنیای زنان را به تصویرکشید. در این مسیر مستنداتی از زندگی زنان به اسناد تصویری تاریخ اضافه شد که بسیاری از آنها توسط خود زنان به ثبت رسیده است.
عکاسان علاوه بر بازنمایی صریح و عینی دنیای زنان به نمایش جهانی سورئال و بیان ذهنیت خویش، پیرامون زنان پرداختند. مجموعه آثار نمایشگاه مفهومی «دم» – بانو در زبان فرانسه- روایتگر ذهنیت و دیدگاه چند عکاس معاصر، نسبت به سوژه «زن» است.
زن در نگاه بصری هر کدام خوانشی مستقل و متفاوت دارد، گاه نماد زایش و زیبایی است، گاه همچون آلیس در سرزین عجایب است، گاه کلیشه و گاه در گریز از کلیشه‎های متداول ساختارشکن است و این همه تنها گوشه‎ایی از چالش‎های ذهنی عکاسان است که به این سوژه تکراری معنایی تازه می‎بخشد.

گشایش: جمعه ۲۱ دی، ساعت ۱۶ الی ۲۰
بازدید: تا ۱۰ بهمن، به جز دوشنبه‎ها، ساعت ۱۶ تا ۱۹
گالری نگاه: خیابان مطهری، خیابان جم، خیابان غفاری، پلاک ۴۶