نمایشگاه گروهی عکس دانشجویان دانشگاه هنر با عنوان «تجربه شهر» روز دوشنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۷ در گالری دانشگاه هنر افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه مرجان اخوان خرازی، نوید افضل‌نیا، روژیار حامی، ندا حیدری، محمدرضا شاکری، ستایش شاهی، فاطمه شکوری، فاطمه علی اصغری، مهشید عطایی، جمال غیاث بیگی، پویا کاظمی، غزل محمدی امین، هستی نجفی، مهسا هاشمی و پویا یاسینی دانشجویانی هستند که عکس‌های خود از فضای شهری را که زیر نظر شه‌مال مرتضایی، استاد راهنمای پروژه‌ی عکاسی، به انجام رسانده‌اند در معرض دید مخاطبان قرار خواهند داد.

در توضیح این نمایشگاه به قلم شه‌مال مرتضایی آمده:
«بازنمایی گوشه‎هایی از تهران دغدغه‎ی این نمایشگاه است. این‌که چگونه می‎توان از تکه تکه‎های شهر مناظری ساخت تا این هزارتو را ترسیم کرد و یا دست‎کم به توصیفی از هر تکه دست یافت. این نمایشگاه تجربه‌ی سرهم کردن تکه‎های این پازل است. پازلی که سرانجام خود نمایی گسسته از نگاه‎های نسلی نو از عکاسان فضای شهری است.

برخی از این عکاسان تن خیابان و نقش‎های دیواری حاکم بر آن را برای تصویرکردن برگزیده‎اند، بعضی خیابان را در شب و صورت‎های فرهنگی- اجتماعی این مناظر را کاویده‎اند و یا تصاویر اتومبیل‎ها و انسداد ترافیکی را نشان می‎دهند، پوشش آدم‌های این شهر را می‎نگرند و در پرسه‎زنی‎های خود بر اشیاِء معماری و طبیعت شهری تمرکز کرده‎اند.

نمایشگاه تجربه شهر یکی از ژوژمان‎های ترم پنجم دانشجویان عکاسی دانشگاه هنر است، زمانی که شهر به تجربه‎ای گران‎سنگ در بازنمایی‎های اینجا و اکنون ما تبدیل می‎شود.»

گشایش: دوشنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۷، ساعت ۱۶ تا ۲۰
بازدید: تا روز دوشنبه ۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۷
گالری دانشگاه هنر: چهارراه ولی‌عصر، کوچه‌ی بالاور