نمایشگاه گروهی عکس «مشق عکس»، آثار هنرجویان دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم، زیر نظر نسرین شیخ حسن، مدرس، ۱۸ بهمن ۹۷ در فرهنگسرای بهمن برگزار می‎شود.

این نمایشگاه شامل ۸۲ عکس است و علی جعفری مقدم، محمد بیروند پور، مهدی اورعی، هانیه طباطبایی، امینه سادات میر محمد حسینی، محبوبه کلانتری، فهیمه سلطانی، معصومه اکبری، محدثه اورعی، زهرا ایرانی، زینب ایرانی، بهاره عزتی، حانیه صفری، نرگس عندلیبی انور هنرمندان این نمایشگاه هستند.

نسرین شیخ حسن در بیانیه نمایشگاه می‎نویسد:

«در نمایشگاه حاضر که ماحصل کارگاه عکاسی پرتره دانشجویان است، هرکسی بنا به علائق و دغدغه‌های خود در کند و کاوی عکاسانه نگاه شخصی خود را در قاب دوربین نمایان کرده است. برخی در فضای دنج و آرام استودیو با سوژه‌ی خود همدل و همکلام شده و نتیجه‌ی آن لحظه را با عبور از فیلتر اندیشه و احساس به ثبت رساندند؛ برخی هم در خانه و اجتماع به تفحص روی دغدغه‌ی خود پرداخته و آنچه که اندیشه‌شان را درگیر کرده بود، به تصویر کشیدند.

علی رغم رویکرد مستند اجتماعی‌ای که در اغلب کارها حاکم است و عکاسان به مسائل گوناگونی از زندگی بشر امروزی پرداخته‌اند، برخی کارها سویه‌ای ذهنی‌تر دارند. برای مثال در یکی از مجموعه‌ها، تاثیرات اجتماع را از نگاه پرسشگر جوانانی که در استودیو عکاسی شده‌اند می‌بینیم و یا در برخی، عکاس با آوردن نمادهایی سعی در نمایاندن مفهومی خاص داشته است. در یکی از آثار نیز هنرمند با گسست کامل از عکاسی مستند و در فضایی شاعرانه هویت و چیستی آدمی را به پرسش می‌گیرد. جان گریسون پایه گذار مستند اجتماعی در سمیناری گفت: تنها واقعیتی که سرانجام به حساب می‌آید، تفسیری است که عمیق باشد مهم این نیست که این تفسیر از طریق استودیو می‌آید یا عکاسی مستند یا همین طور سالن موسیقی، نکته مهم تفسیر و عمق تفسیر است.»

گشایش: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷، ساعت ۱۶ الی ۱۸
بازدید: ۱۲ الی ۱۸ بهمن ۱۳۹۷، همه روزه ساعت ۱۰ الی ۱۶
فرهنگسرای بهمن: بزرگراه شهید تندگویان، میدان بهمن، سالن نگارستان