آیین اختتامیه، تقدیر برگزیدگان و پیشکسوتان و رونمایی از کتاب  ششمین جشنواره سراسری عکس خانه دوست پنج شنبه ۲۳ اسفند در نگارخانه رضوان برگزار شد.

معرفی برگزیدگان
در این برنامه برگزیدگان هر سه بخش بدین شرح معرفی شدند؛ در بخش زیارت (تلفن همراه) حمید رضا امیری، جابر غلامی و علی شهسواری عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
در بخش سیره زندگی حضرت رضا علیه السلام داود ایزدپناه، معصومه فریبرزی و احمد تاجی جوایز اول تا سوم را دریافت کردند.
عطا رنجبر زیدانلو، حسین شریعت و ابراهیم علیپور در بخش زائرین پیاده به عنوان نفرات اول تا سوم تقدیر شدند.
در پایان این بخش عادل عزیزی از خادمیاران هنری عکاسی نیز به سبب همکاری با دبیرخانه این جشنواره در شهر اراک تقدیر شد.

در این مراسم محمد علی چمی‎ گو مدیرعامل موسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی پس از خوشامدگویی به حاضرین، از برگزارکنندگان دوره های قبل این جشنواره یاد کرد و گفت: بنای این جشنواره به همت استادی چون کیارنگ علایی اتفاق افتاده است، مردی که با تلاش او پنج دوره قبل به ثمر رسیده بود.

وی در ادامه ضمن تشکر از دبیرخانه ششمین دوره این جشنواره گفت: ششمین جشنواره خانه دوست با تیمی جدید و رویکردی متفاوت آغاز به کار کرد  و این مسیر سخت و تجربه جدید جز با همدلی و توانمندی این گروه میسر نمی شد، امروز خوشحالم که برای یک بار دیگر حضرت ثامن الحجج دلیلی برای این گردهمایی است و از همین امشب برنامه ریزی برای هفتمین دوره جشنواره آغاز خواهد شد.

چمی گو در خاتمه افزود: مشهد سرشار از فرصت هایی است که تاکنون به تصویر کشیده نشده است، یکی ازین موارد پیاده روی زائران رضوی بود که در دوره ششم مستند نگاری شد اما هنوز اتفاقاتی چون زیر سایه خورشید (سفر خادمان همراه با پرچم حرم حضرت رضا (ع) به شهرها و مناطق مختلف) و یا آنچه در لحظات سال تحویل در خیابان‎های منتهی به حرم اتفاق می افتد به تصویر کشیده نشده است که امیدواریم با برنامه ریزی مناسب دبیرخانه این موارد را در هفتمین دوره بگنجاند.

نگاهی به ششمین جشنواره خانه دوست
در بخش دیگر این مراسم فرامرز عامل بردبار دبیر ششمین جشنواره سراسری عکس خانه دوست ضمن تشکر از همراهی اعضا دبیرخانه گزارشی از اتفاقات این دوره ذکر کرد و گفت: ششمین دوره جشنواره عکس خانه دوست  در سه بخش زیارت (عکس‎های موبایلی)، زائرین پیاده و سیره رضوی برگزار شد.

وی افزود: در این دوره  قریب به ۱۱ هزار عکس، چهار هزار و ۵۳۲ قطعه عکس در بخش زیارت (تلفن همراه)، دو هزار و ۹۰۰ اثر شامل مجموعه و تک عکس در بخش زائران پیاده رضوی، دو هزار و ۱۵۴ اثر شامل مجموعه و تک عکس در بخش سبک زندگی و سیره رضوی  و ۵۳۵ عکس در بخش معماری به دبیرخانه این جشنواره رسید که هیات داوران پس از بررسی آثار ۱۰۹ اثر را به عنوان منتخب نمایشگاه برگزید.

عامل بردبار در ادامه افزود: در حاشیه این جشنواره چهار کارگاه در شهرهای مشهد، اراک، بجنورد و بندرعباس و دو نمایشگاه آثار منتخب دوره قبل در شهرهای اراک و همدان برگزار شد.

وی در خاتمه یادآور شد: این جشنواره پس از بررسی رزومه‎های دریافتی دو اردوی عکاسی نیز برگزار کرد، اردوی پنج روزه عکاسی از زائرین پیاده رضوی که با حضور ۷۰ عکاس از سراسر کشور در ایام پایانی ماه صفر برگزار شد و یک اردوی ویژه عکاسی از معماری حرم که با حضور ۱۲ عکاس معماری برگزار شد.

تقدیر از پیشکسوتان عکاسی استان
ششمین جشنواره ملی عکس خانه دوست در دفتر پایانی خود خاطره ای به یاد ماندنی رقم زد؛ بخشی از این مراسم به تقدیر از اساتید پیشکسوت عکاسی استان محمد چرمساز، محمدرضا لطفی، مسعود نوذری و حمید رضا گیلانی‎فر اختصاص داشت.

دبیرخانه جشنواره عکس خانه دوست به رسم قدردانی و به پاس زحمات ایشان برای جامعه عکاسی، ضمن تقدیر لوح افتخاری مزین به نشان سکه ولایت‎عهدی حضرت رضا علیه السلام اهدا کرد.

رونمایی کتاب
در بخش پایانی این مراسم کتاب ششمین دوره جشنواره عکس خانه دوست با حضور اساتید پیشکسوت حاضر در مراسم رونمایی شد.