نمایشگاه آثار برگزیده دانشجویان عکاسی دانشگاه تهران در گالری آریا به نمایشگاه گردانی رامیار منوچهرزاده، دبیر علمی سومین سالانه عکس دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

عکس‎های آرام مردانی – امیر متشرعی – امیرهادی شیرزادی – پویا کریم – باران عطایی – ثنا حسینی – حسین داوودی – حمید خرمی – سجاد آورند – صبا جواهریان – کاویان اسمعیلی – مسعود زراعتکار – مشکات طالبی و معین بهرامی در این نمایشگاه به نمایش در خواهد آمد.

نجف شکری قبادی فارغ التحصل رشته عکاسی از دانشگاه تهران و عضو تیم داوری سومین سالانه عکس در متن بیانیه ی نمایشگاه نوشته است: «کمتر از دو قرن است اختراع عکاسی شده است وجه تفارق ما با آدم های پیش از رخداد بزرگ. تولد عکاسی رخدادی بزرگ است. ما و آدم های هم روزگار ما در چیزی مشترک هستیم که اسلاف ما از آن محروم بوده اند؛ ما از خود و جهانی که در آن هستیم تصویری/ تصاویری دیده ایم. تصویر جهانی به شکلی هولناک، واقعی؛ آنگونه که فرانتس کافکای عاصی می گفت؛ آن اندازه واقعی، که واقعی نه.
امروز کمتر عکاس نوآموزی درکی از مفهوم گنگ “تصویر مخفی” دارد. حالا عمل عکاسی نیازمند بسیار دانستن دانش فنی نیست. غول دیجیتال به خست یا سخاوت اینهمه را به ما هدیه کرده است. آرزوهای پیشگامان بزرگ بر داده است. عکاسی به طرز سرسام آوری همه گیرشده است. با اینهمه شگفت آور است که با وجود آنکه آدم های بسیاری عکاسی می کنند اما تعداد کمی، تعداد خیلی خیلی کمی، تبدیل به عکاس می شوند و عکاس هم باقی می مانند. چیزی که امروز عکاسی را مشکل کرده است سهل الوصول بودن آن است. حالا عکاسی به حدی آسان است که دشوار، که ناشدنی.
عکس هایی که می بینید، تلاشِ شُده ی نسل تازه ی دانشجویان عکاسی دانشگاه تهران است که پیشتر در سالانه ی عکس دانشگاه تهران گرد آمده است و روی دیوار رفته.»

گشایش: جمعه ششم اردیبهشت ساعت ١۶
بازدید:. ۶ الی ٢١ اردیبهشت ماه ١٣٩٨ ساعت ١۶ الی ٢٠
خیابان ولیعصر, تقاطع شهید بهشتی, کوچه زرین, پلاک١٠