نمایشگاه عکس یوریک کریم مسیحی با عنوان «سنگ و نمک» چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در گالری دنا افتتاح می‎شود.
این نمایشگاه با موضوع کارگران با کیوریتوری فرشید پارسی کیا و به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار می‎شود.

در بیانیه نمایشگاه به نقل رزا لوکزامبورگ از آمده است:
تاریخچه‌ی پیدایش روز جهانی کارگر به استرالیا بازمی‌گردد. آنجا در سال ۱۸۵۶، کارگران برای دست‌یابی به هشت ساعت کار روزانه اعتصاب کردند. تکرار این اعتصاب بعدها در آمریکا و خصوصاً شیکاگو بین سال‌های ۶-۱۸۸۵، باعث شد اعضای کنگره‌ی کارگری در سال ۱۸۸۹ در پاریس، اول ماه مه را «روز جهانی کارگر» اعلام کنند. انگلس در واکنش به این اقدام، در پیشگفتار بر تجدید چاپ ۱۸۹۰ مانیفست نوشت: «امروز کارگران همه کشورها واقعاً متحد هستند. کاش مارکس اکنون با من بود تا این وضع را به چشم خود ببیند.»
قانونِ هشت ساعت کار روزانه تصویب شد؛ اما روز کارگر ادامه یافت. مطالبه‌های بیشتری محقق شد و همچنان این روز به عنوان نماد مقاومت کارگران در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. مقاومتی که تا پایان دادن به نابرابری‌ها ادامه خواهد یافت؛ چرا که: «من بوده‌ام، هستم و خواهم بود.»

از یوریک کریم مسیحی پیش‎تر جستارهایی پیرامون عکس‎های شناخته شده در قالب کتاب‎هایی با عنوان «اول شخص مفرد»، نشر حرفه: هنرمند ، «عکس و دیدن عکس»، «در جهت عکس» و «نگاهم کن، خیالم کن!»، نشر بیدگل به چاپ رسیده است. علاقه مندان می‎توانند این کتاب‎ها را از فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی خریداری کنند.

گشایش: چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۶ تا ۲۱
بازدید: ۱۲ تا ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۶ تا ۲۰
پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت گالری دنا باز است.
گالری دنا: میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، بالاتر از طالقانی کوچه سوسن پلاک ۴ واحد ۲
طراح پوستر: استودیو پارسی
با حمایت گروه تئاتر اگزیت، قاب هفت، مجله پشت بام