نمایشگاه عکس‌های «حبیب فرشباف» با عنوان «از کرانه‌های ارس» از ۲۴ خرداد در گالری دنا در تهران افتتاح می‌شود.

روشن نوروز‎ی کیور‎یتور «از کرانه‌ها‎ی ارس» گفت: «در این نمایشگاه که توسط آژانس عکس ایران‌ایمیجز برگزار می‌شود، ۴۰ فریم منتخب از مجموعه عکس‌های حبیب فرشباف از روستاهای دورافتاده آذربایجان در دهه ۴۰ شمسی به نمایش گذاشته می‌شود.»

نوروز‎ی در معرفی عکاس ا‎ین مجموعه گفت: «حبیب فرشباف در تیرماه سال ۱۳۴۲ پس از گرفتن دیپلم طبیعی به عنوان معلم سپاه دانش به روستاهای دورافتاده قره‌داغ آذربایجان رفت و تا سال ۱۳۵۳ در آنجا ماندگار شد. در آن زمان بیش از نیمی از روستاهای این منطقه معلم نداشت، جاده‌ها ماشین‌رو نبودند و برای رسیدن به این روستاهای دورافتاده باید مسیر ۱۰-۱۲ ساعته‌ای را پیاده یا با قاطر طی می‌کردند. حبیب فرشباف در مدت زمان حضورش در این روستاها با یک دوربین لوبیتل از زندگی روستائیان و رویدادهای آن زمان عکاسی کرده است.

مجموعه عکس‌های حبیب فرشباف بیش از ۵۰۰ فریم نگاتیو قطع متوسط سیاه و سفید هستند که در دو سال گذشته توسط آژانس عکس ایران‌ایمیجز گردآوری، اسکن و ترمیم شده‌اند و حالا ۴۰ فریم منتخب از این عکس‌ها در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

برا‎ی آماده‌ساز‎ی این نما‎یشگاه پیمان هوشمندزاده به عنوان مشاور پروژه و عاشیق چنگیز مهدی‌پور برا‎ی آماده‌سازی موسیقی‌ها همکاری کرده‌اند. پریسا هاجری و کسری زاهدی اسکن، ترمیم و بازسازی نگاتیوها را برعهده داشته‌اند، مسعود حاج‌جعفری‌زاده پُست‌پراسس عکس‌ها را انجام داده و مجید پرست‌تاش نیز بر چاپ عکس‌ها نظارت داشته است.»

گشایش: روز جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ از ساعت ۱۶ الی ۲۱
بازدید: تا ۳ تیر ۱۳۹۸ از ساعت ۱۶ الی ۲۰
گالری دنا: میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک ۴