نمایشگاه عکس «هولیوود اصفهان» از روز چهارشنبه ۲۹ خرداد ماه ۱۳۹۸ در موزه عکسخانه شهر افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه منتخبی از ۵۰ سال فعالیت عکاسی «امان‌اله طریقی» در اصفهان است. تصاویر نمایشگاه شامل عکس‌های خبری، تئاتر، پرتره‌هایی از زندگی مردم اصفهان و زندگی و اسناد شخصی امان‌اله طریقی است. این نمایشگاه گزیده‌ای از چند دهه عکاسی یکی از برجسته‌ترین عکاسان ایران و اصفهان است که در آتلیه عکاسی مشهور خودش با عنوان «هولیوود» ثبت شده است.

انتخاب و طراحی نمایشگاه را «حامد قصری» بر عهده داشته و در این راه «داریوش طریقی» فرزند امان‌اله طریقی او را یاری کرده است. حامد قصری فیلم مستندی از زندگی امان‌اله طریقی نیز با همین عنوان ساخته است که در ایام برگزاری نمایشگاه به نمایش در خواهد آمد.

امان‌اله طریقی، عکاس و نقاش در سال ۱۳۰۲ هـ. ش در اصفهان متولد شد. وی پس از تحصیلات ابتدایی به هنرستان هنرهای زیبا رفت و در رشته نقاشی به تحصیل پرداخت. پس از آن به عکاسی روی آورد و در کنار آن به نقاشی نیز مشغول بود. امان‌اله طریقی در سال ۱۳۲۴ هـ. ش در خیابان چهارباغ، کنار سینما ایران عکاسخانه هولیوود را تأسیس کرد. این عکاسخانه نقطه عطفی در عکاسی اصفهان بود. پیش از این نیز نمایشگاه‌هایی از عکس‌ها و نقاشی‌های او دایر شده است. این هنرمند توانا و ارزش‌مند، ۲۴ شهریور ۱۳۸۰ هـ. ش چشم از جهان فرو بست و در گورستان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد. هرچند با آثار ماندگارش همواره برای دوست‌داران هنر عکاسی و نقاشی زنده و حاضر است.

گشایش: روز چهارشنبه ۲۹ خرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۶
بازدید: تا روز دوشنبه ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۸ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۸ و پنج شنبه از ساعت ۹ تا ۱۳
موزه عکسخانه شهر: میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز – ۸۸۸۴۸۹۹۳