«اهمیت رنگ در عکاسی»، عنوان نخستین کارگاه آموزشی هفتمین جشنواره بین المللی عکس خیام است که قرار است جمعه، ۸ شهریور برگزار شود.

در این کارگاه که با تدریس «محمدرضا معصومی» برگزار می‌شود، درباره سرفصل‌های رنگ در سیستم دیجیتال، اثر روانی رنگ، همنشینی رنگ‌ها، تنظیم رنگ و بررسی نمونه عکس بحث و تبادل نظر خواهد شد.

حضور در این کارگاه برای تمام علاقه‎مندان آزاد و رایگان است اما با توجه به محدودیت صندلی حتماً می‌بایست در سایت ثبت نام کنید. با توجه به رایگان بودن کارگاه و محدودیت صندلی، فقط اگر از حضور در کارگاه مطمئن هستید ثبت نام کنید.

توزیع کارت ورود از ساعت ۹:۴۵ و شروع کارگاه از ساعت ۱۰ خواهد بود. پس از ثبت نام هیچ ایمیلی حاوی کارت ثبت نام دریافت نخواهید کرد و ارائه کارت شناسایی برای دریافت کارت ورود به کارگاه الزامی است.

لازم به ذکر است این کارگاه صرفاً جنبه آموزشی داشته و در نتیجه امکان ارائه گواهی شرکت وجود ندارد.

این کارگاه جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۹:۴۵ تا ۱۳:۱۵ در تهران، ابتدای کردستان، مجموعه ایوان شمس، سالن اشراق برگزار می‌شود.

در سوابق محمدرضا معصومی، مدرس این دوره مواردی چون مدرس عکاسی و گرافیک رایانه، دریافت بیش از سی مدال و عنوان از جشنواره‌های بین المللی عکاسی، داور جشنواره‌های عکس بین المللی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹، دارای نشان درجه دو هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان، عضو رسمی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران و عضو رسمی مرکز ساماندهی پهپادهای غیر نظامی می‌توان اشاره کرد.

جشنواره بین‌المللی عکس خیام با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفتگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و نیز به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی در ایران (فیاپ) یعنی کلوپ عکس فوکوس – وابسته به موسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» – برگزار می‌شود.

به تازگی فراخوان دوره هفتم جشنواره اعلام شده است که عکاسان و هنرمندان می‌توانند برای اطلاع از روش شرکت و ارسال آثار خود به سایت جشنواره مراجعه کنند. مهلت شرکت در هفتمین دوره جشنواره تا ۲۲ مهرماه ۹۸ تعیین شده است.