صبا خوانساری، رها از گم شدن، ۱۳۹۸

جمعه ۱ شهریورماه ۱۳۹۸ سه نمایشگاه عکس همزمان در گالری ای جی افتتاح خواهد شد. «رها از گم شدن» صبا خوانساری، «پوسته‎های متحرک ۱» بیتا هوشمند و «تاریخ طبیعی زوال» مهری رحیم زاده به نمایش گذاشته خواهد شد. این سه نمایشگاه چهارمین سری از نمایشگاه‌های استعداد ای جی است.
در ادامه بیانیه نمایشگاه‎ها و رزومه عکاسان به تفکیک آمده است.

صبا خوانساری: رها از گم شدن

‎قدم‌هایم بلندتر و مقیاس زمین زیر پایم به نظر کوچیک‌ تر می‎آمد ولی همچنان همان حس بی‎پروای کودکانه را داشتم، همان حس جستجوگرانه که به دنبال کشف دنیای پیرامون است، همان حسی که دلهره و ترس جدا شدن از پدر و مادرم و پا گذاشتن به دنیای بزرگترها دلم را آشوب می‌کرد. بازگشت به پارک زمان کودکی‌ام و عکاسی از آن به صورتی پیش رفت که گویی دختر بچه‌ای بعد از ۲۰ سال دوربین به دست تمام حس و حال‌هایش را ثبت می‌کند.

صبا خوانساری (۱۳۶۹، قزوین) تحصیلات خود را در رشته معماری گذرانده و فعالیت خود را در زمینه عکاسی از سال ۱۳۹۴ آغاز کرده است. وی سابقه شرکت در چندین نمایشگاه گروهی از جمله «حراج عکس قزوین» در گالری مهر و ماه، «آرت اکسپو هرمز» در مدرسه اچ، نمایشگاه «١٠٠ عکس ١٠٠ زن» در مودیکا در ایتالیا و نمایشگاه «ایران فوتو» که بهار امسال در مرکز اقامت هنری بین المللی شهر پاریس برگزار شد را دارد.

بیتا هوشمند، پوسته‎های متحرک ۱، ۱۳۹۶-۱۳۹۸

بیتا هوشمند: پوسته‌های متحرک ۱‎

خیابان و آدم‌های خیابان برایم معنای دیگری دارند به جزئیات افراد نگاه می‌کنم و در مورد شخصیتشان فکر می‌کنم. با عبور رهگذران هر لحظه فضایی جدید ایجاد می‌شود. دیگر نه انسان بدون لباس و وسایل و حضورش در خیابان و نه خیابان بدون انسان می‌تواند هویت خود را معنا بخشد.

بیتا هوشمند (۱۳۶۶، تهران) دارای مدرک فوق لیسانس معماری است وی عکاسی را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده و در شاخه عکاسی خیابانی فعالیت دارد.

مهری رحیم‌ زاده، تاریخ طبیعی زوال، ۱۳۹۸

مهری رحیم زاده: تاریخ طبیعی زوال

‎انسان تنها موجودی است که به انتخاب خود دست به جدایی از طبیعت می‌ زند. او را رها می‌کند، به شهرها می‌آید، زندگی ماشینی را تجربه می‌کند، طبیعت پیرامونش را نابود می‌کند و در این خلأ پیش‌ آمده دست‌ وپا می‌ زند و به دنبال چاره است. این در حالی است که همواره می‌داند تنها راه پر کردن خلأ به وجود آمده و خلاصی از وضعیت پیش رو بازگشت به طبیعت است؛ طبیعتی که همواره به دست او آسیب‌ دیده و در طول زمان دستخوش تغییر شده. این مجموعه‌ در طول زمان و در مکان‌های مختلف با محوریت انسان و طبیعت ثبت‌ شده است.

مهری رحیم زاده (۱۳۶۰، قزوین) دانشجوی ارشد عکاسی دانشگاه هنر تهران است فعالیت عکاسی او همزمان با گذراندن دوره فیلمسازی در انجمن سینمای جوان قزوین آغاز شد رحیم‌ زاده در نمایشگاه‌های گروهی داخلی و خارجی همچون ۴۰ زن هنرمند ایرانی (بروکسل، ورشو و آتن)، اپیزود یک (گالری محسن)، انتخاب وگردآوری نمایشگاه عکس «منظر» (گالری هپتا) شرکت کرده است و دبیر عکس مجلات سان و ناداستان است.

گشایش جمعه ۱ شهریورماه ۱۳۹۸، ساعت ۱۲ تا ۲۱
نمایشگاه تا ۷ شهریورماه ۱۳۹۸ ادامه دارد.
گالری Ag: خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی، شماره ۴۳
ساعت بازدید روزانه: ۱۲ تا ۲۱