گالری آب انبار جمعه ۲۹ شهریور مجموعه‌ای از عکس‌های ژوبین میراسکندری را به نمایش می‌گذارد. این عکس‌ها محصول کار یک عکاس پر تکاپو از سال ۱۳۸۴ تا امروز است که نمایانگر گوناگونی زمینه‌های کار اوست.

هم زمان با گشایش این نمایشگاه کتاب آثار او نیز در گالری آب انبار رونمایی می‌شود.

این نخستین نمایشگاه و نخستین کتاب از مجموعۀ «دیدار هنرمند» است. این مجموعه را بهزاد حاتم منقد و نویسندۀ هنر دهۀ ۱۳۵۰ و بنیان گذار گالری ۱۰ آغاز کرده است. حاتم که سابقۀ کیوریتوری نمایشگاه‌های دهۀ ۱۳۵۰ تالار رودکی، نمایشگاه‌های گالری ۱۰ و نمایشگاه بزرگ پرویز تناولی در موزۀ هنرهای معاصر تهران در سال ۱۳۹۶ را دارد، در پی خواست شخصی خود از این پس در هر شش ماه برای یک هنرمند در یکی از گالری‌های مورد پذیرش خود یک نمایشگاه برپا خواهد کرد و هم زمان کتابی را که خود در مورد کار او می‌نویسد منتشر می‌کند.

رشته کتاب‌های «دیدار هنرمند» به فارسی و انگلیسی نوشته شده و در همکاری میان گالری ۱۰ و نشر نظر منتشر می‌شود. کتاب عکس‌های ژوبین میراسکندری با عنوان «نگاهی از بیرون» دربرگیرندۀ بیش از ۱۵۰ عکس رنگی و سیاه و سفید در ۱۳۲ صفحه است. عکس‌ها گروه بندی شده و در مورد هر گروه از عکس‌ها مطالبی به فارسی و انگلیسی در کتاب آمده است.

سه مجموعه از کارهای ژوبین میراسکندری در سال‌های گذشته در گالری‌های زیرزمین دستان و محسن به نمایش در آمده و در چندین نمایشگاه گروهی عکس‌های او دیده شده است.

منتخبی از مجموعۀ عکس‌های دوران کاری ژوبین میراسکندری که در نمایشگاه و در کتاب دیده می‌شود گرایش‌های مختلف او را نشان می‌دهد. عکس‌های مینیمالیستی با ساختار محکم گرافیکی که نتیجۀ دید هنری عکاسی است که تحصیلات دانشگاهی او در رشتۀ گرافیک بوده است. عکس‌هایی از مردم و کوچه و خیابان که نمایشگر توجه عکاس به مسائل اجتماعی است. عکس‌های بسیار ساده و محکمی از دریا و کوه و عکس‌هایی که با دوربین تلفن موبایل گرفته شده و نگاه تیز و منقد و همراه با طنز و احساسات هنرمند را نشان می‌دهد.

گشایش: جمعه ۲۹ شهریور ساعت ۱۷ تا ۲۱
بازدید: تا ۱۷ آبان ادامه خواهد داشت.
گالری آب انبار: خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، کوچه روشن منش، پلاک ۲