نمایشگاه دو نفره‌ی عکس ستاره سنجری و علیرضا فانی جمعه ۵ مهر در گالری محسن برگزار می‌‌شود.

آثار این نمایشگاه درباره‌ی اقبال عکس در نحوه‌ی بازنمایی پیرامون است: از همهمه‌ی اتوبان مدرس، فضای سبزش را دیدن؛ از خاکستری هرروزه‌ی آسمان، روزهای آبی‌اش را دیدن و از حیات، فروپاشی‌اش را منفعلانه نگریستن. ستاره سنجری با دو مجموعه‌ به نام‌های «در باد» و «فروپاشی» و علیرضا فانی با مجموعه‌های «در امتداد مدرس»، «در خلوت تهران»، «دوازده مربع آبی» و «خلوت»، که در قالب کتاب ارائه شده‌اند، عکس‌‌های خود را به نمایش می گذارند.

ستاره سنجری در هر دو مجموعه‌اش به‌طور تلویحی ویرانی و اضمحلال را داستان‌پردازی می‌کند. او در مجموعه‌ی «در باد» به شکلی نمایشی با صحنه‌آرایی بی‌کم‌و‌کاستی از قاب‌هایی چون نقاشی‌های طبیعت بی‌جان، و در مجموعه‌ی «فروپاشی» به‌ طور عیان از نابودی و تباهی پرده‌دری کرده است. «در باد» نمایشی کلاسیک، خوش لعاب و پر زرق‌و‌برق اما مصنوعی از چیزهایی است که انگار در دام یک جریان ناپایدار یا در مسیر تغییر افتاده‌اند. در مقابل، «فروپاشی» نمایی کمینه‌گرا، برهنه و مدرن در ستایش اندوه دارد؛ فروپاشیِ یک زیبایی ناپایدار به دور از مرثیه و خودنمایی.

چهار مجموعه‌ی علیرضا فانی،‌ قابلیت تکثیر تصویر را یادآوری می‌کنند. «در امتداد مدرس» متشکل از شات‌هایی سرسبز و زنده است که در تضاد با زمختی و چرکی بزرگراه‌های شهری قد علم می‌کنند. «در خلوت تهران» کوچه و پس‌کوچه‌های شهر تهران را در سکوتی شبیه به یک بعدازظهر جمعه مجسم می‌کند. در همین مسیر، «دوازده مربع آبی» قاب‌هایی آبی و روشن‌اند از روزهای خلوت تهران که گذرا و ناپایدارند. این عکس‌ها گرچه پرسه‌زنی ندارند اما هم بازتاب‌دهنده‌ی زندگی هرروزه‌ی ساکنان شهر هستند و هم کالبد آن. برخلاف عمومیت این سه مجموعه، «خلوت» مجموعه‌ای است برگرفته از روابط زوج‌ها در فضایی خصوصی به نام خانه. این‌ خانه‌ها همچون مفهوم «دیاسپورا» در معنای معاصرش، فراسوی زمان، فضا و جغرافیا است‫.‬ این فضا‌ها بازخوانی دوباره از یک فضای کلی‌تر به نام جامعه است با این تفاوت که صاحبان آن خودشان رفتار، منش و آداب آن مکان را وضع می‌کنند‫.‬ آن‌ها انتخاب کرده‌اند چگونه مرز، جغرافیا و زمان‌ را در بستر خلوتشان تعریف کنند. این نوعی کوچ کردن از فضای عمومی جامعه به فضای خصوصی خانه و یک تعریف دوباره‌ی جغرافیا در شکلی جدید در این شهر است‫.‬ خانه یک وطن معنوی برای آدم‌هایی است که در این عکس‌ها نشسته‌اند‫ و فارغ از نگاه قضاوت‌گر به دوربین خیره‌ شده‌اند.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

ستاره سنجری (م. تهران، ایران، ۱۳۶۵) کارشناسی طراحی گرافیک خود را از دانشگاه الزهرا دریافت کرده است. او از سال ۱۳۸۳ به عنوان طراح گرافیک و عکاس مستقل کار می‌کند. ستاره فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه‌ی عکاسی از سال ۱۳۸۶ آغاز کرد. او تاکنون موفق به دریافت چندین جایزه شده و آثارش در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی مختلف در داخل و خارج از ایران به نمایش در آمده است.

علیرضا فانی (م. ۱۳۵۴، تهران، ایران) عکاسی را از سال ۱۳۶۹ و در زمان تحصیل در رشته‌ی گرافیک در هنرستان فنی آغاز کرد. او از سال ۱۳۷۴ به‌عنوان طراح گرافیک، مدیر هنری و عکاس فریلنس فعالیت می‌کند و از سال ۱۳۸۶ بر عکاسی هنری متمرکز شده است. او شیوه‌های مختلفی از عکاسی را دنبال می‌کند: فتومونتاژ، عکاسی صحنه‌پردازی‌شده، عکاسی معماری/معماری داخلی، پرتره و چشم‌انداز. آثار فانی در چندین نمایشگاه‌ گروهی و انفرادی داخلی و خارجی به نمایش درآمده است. او از سال ۱۳۹۴ اولین عکاس رسمی فوجی‌فیلم در ایران شد. فانی در تهران زندگی و کار می‌کند.

گشایش: جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ ازساعت ۱۶ تا ۲۱
نمایشگاه تا ۱۷ مهر ادامه دارد. گالری روز‌های پنجشنبه تعطیل است.
گالری محسن: مدرس شمال، ظفر شرقی، کوچه ناجی، خیابان نوربخش، بلوار مینا، پلاک ۴۳، طبقه‌ی منفی‌یک