رونمایی از کتاب عکاسان جنگ ساسان مویدی، ۲ مهر ۱۳۹۸.

مراسم رونمایی از کتاب عکس ساسان مویدی، هفتمین کتاب از مجموعه «عکاسان جنگ» همزمان با نمایشگاهی از عکس‌های مویدی عصر سه‌شنبه دوم مهرماه ۱۳۹۸ با حضور جمعی از عکاسان و علاقه‌مندان در گالری خانه حوزه هنری تهران برگزار شد.

در این مراسم کمال خرازی ریاست شورای راهبردی روابط خارجی و رئیس ستاد تبلیغات جنگ در دوران جنگ تحمیلی، و جمعی از عکاسان پیشکسوت، از جمله سیدعباس میرهاشمی، محمد صیاد، محسن شاندیز، علی قلمسیاه، بهرام محمدی فر، علی فریدونی، محمدحسین حیدری و حسن غفاری حضور داشتند.

کتاب «عکاسان جنگ: ساسان مویدی» با مقدمه‎ای از مجید دوخته‌چی‌زاده مشتمل بر ۱۲۶ عکس در ۱۸۸ صفحه و در دو قطع جیبی و خشتی در محل مراسم به فروش رسید. پیش از این کتاب عکس‌های جنگ اباصلات بیات، محمدحسین حیدری، سعید صادقی، احمد علیزاده نوحی، علی فریدونی و مریم کاظم‌زاده در قالب مجموعه‌کتاب‌های «عکاسان جنگ» از سوی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس منتشر شده بودند. این کتاب و کتاب‌های دیگر این مجموعه را هم‌اکنون می‌توانید از طریق فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی تهیه کنید.

شماری از عکس‌های کتاب مویدی در نمایشگاهی در محل مراسم به نمایش درآمده که وجوه گوناگون جنگ ایران و عراق را به نمایش می‌گذارند، از جمله وداع رزمندگان ایرانی با خانواده هنگام اعزام‌شان به جبهه جنگ، اجساد رهاشده‌ی قربانیان بمباران شیمیایی حلبچه در سال ۱۳۶۶، مانور مقابله با حملات شیمیایی در تهران در سال ۱۳۶۷، زندگی مردم در پناهگاه‌های تهران و مهاجرت مردم از این شهر، عملیات جست‌وجو و نجات مصدومین، جبهه‌های جنگ و انتقال شهدا از جبهه، اردوگاه پناهندگان کرد عراقی پس از بمباران شیمیایی حلبچه توسط صدام در نواحی مرزی ایران، و بازگشت اولین گروه اسراء ایرانی در سال ۱۳۶۹.

نمایشگاه عکس‌های جنگ ساسان مؤیدی تا ۲۳ مهر ۱۳۹۸ در گالری خانه حوزه هنری تهران ادامه دارد.

گالری خانه حوزه هنری: تهران، انتهای غربی خیابان سمیه، جنب فروشگاه کتاب سوره مهر
ساعات بازدید: ساعت ۹ تا ۱۸، غیر از جمعه‌ها

مراسم رونمایی از کتاب عکاسان جنگ ساسان مویدی، ۲ مهر ۱۳۹۸.

مراسم رونمایی از کتاب عکاسان جنگ ساسان مویدی، ۲ مهر ۱۳۹۸.

مراسم رونمایی از کتاب عکاسان جنگ ساسان مویدی، ۲ مهر ۱۳۹۸. مهاجرت مردم از تهران به‌دنبال موشک‌باران مناطق مسکونی توسط ارتش بعث عراق، پایانه‌ی مسافربری جنوب، ۱۳۶۶.

مراسم رونمایی از کتاب عکاسان جنگ ساسان مویدی، ۲ مهر ۱۳۹۸. اجساد رهاشده‌ی قربانیان بمباران شیمیایی حلبچه، ۲۷ اسفند ۱۳۶۶.

مراسم رونمایی از کتاب عکاسان جنگ ساسان مویدی، ۲ مهر ۱۳۹۸. مانور مقابله با حملات شیمیایی در سطح محلات تهران، فروردین ۱۳۶۷.

مراسم رونمایی از کتاب عکاسان جنگ ساسان مویدی، ۲ مهر ۱۳۹۸. بازگشت اولین گروه آزادگان ایرانی از عراق به ایران، مرز خسروی، ۲۶ مرداد ۱۳۶۹.

مراسم رونمایی از کتاب عکاسان جنگ ساسان مویدی، ۲ مهر ۱۳۹۸. لحظه‌ی دیدار با خواهر و مادر پس از چندین سال دوری، تهران، مرداد ۱۳۶۹.

مراسم رونمایی از کتاب عکاسان جنگ ساسان مویدی، ۲ مهر ۱۳۹۸.

مراسم رونمایی از کتاب عکاسان جنگ ساسان مویدی، ۲ مهر ۱۳۹۸. بیوگرافی ساسان مویدی.