کتاب جدید عکس‌های خیابانی مگنوم با قریب به ۴۰۰ عکس از شناخته‌شده‌ترین عکاسان این آژانس، از جمله هانری کارتیه‌برسون (Henri Cartier-Bresson)، الی‌یت ارویت (Elliott Erwitt)، عباس عطار، بروس گیلدن (Bruce Gilden) و مارتین پار (Martin Parr) منتشر شد.

Magnum Streetwise: The Ultimate Collection of Street Photography مجموعه‌ای کامل از عکس‌های خیابانی عکاسان مگنوم است. این کتاب در ۳۵۲ صفحه مشتمل است بر فصل‌هایی که هر یک به‌شکل مجزا به برخی از شناخته‌شده‌ترین عکاسان این آژانس از آغاز تأسیس مگنوم تا اکنون، می‌پردازد، از جمله آنری کارتیه‌برسن ، الی‌یت ارویت ، بروس دیویدسن (Bruce Davidson)، برونو باربی (Bruno Barbey)، عباس عطار، ریچارد کالوار (Richard Kalvar)، بروس گیلدن، سوزن مایْزِلس (Susan Meiselas)، مارتین پار، یوناس بندیکسن (Jonas Bendiksen)، الکس وب (Alex Webb) و نیوشا توکلیان. در این کتاب شاهد عکس‌های مستند باربی از خیزش دانشجویی پاریس در سال ۱۹۶۸، گزارش کریس استیل-پرکینز (Chris Steele-Perkins) از ناآرامی‌های ایرلند شمالی و نیز آثار اخیر اَلِک سات (Alec Soth) خواهیم بود.

Magnum Streetwise با متن و روایت‌های استیون مک‌لارن (Stephen McLaren) ویراستار این کتاب، در کنار عرضه‌ی عکس‌هایی از مؤسسان این آژانس کارتیه‌برسون و کاپا تا عکاسان معاصر مگنوم، افرادی مثل کریستفر اندرسن (Christopher Anderson)، یوناس بندیکسن و نیوشا توکلیان، ما را با سفری تاریخی در عکاسی خیابانی همراه می‌کند.

مک‌لارن در مقدمه‌ی این کتاب نوشته است: «عکاس آشنا با خیابان، همانند کسانی که در این کتاب ملاقات‌شان خواهید کرد، به‌خوبی می‌داند که واقعیت چه‌هنگام مملوء از امکان عکاسی می‌شود. وقتی دگرگونی‌های کوچک در فضای پیرامون مستلزم توجه شوند، گام‌های چالاک و دوربین سریع‌شان، سریع دست به کار خواهند شد.»

کتاب Magnum Streetwise دهم اکتبر ۲۰۱۹ (۱۸ مهر ۱۳۹۸) از سوی انتشارات Thames & Hudson منتشر شد.