ژو ژیاهو، کمپ کرِیزی انگلیش، ۲۰۱۰

نمایشگاه «قلمرو سوم» (Third Realm) نمایشی از هنر و عکاسی معاصر آسیا از مجموعه‌ی FarEastFarWest است، سازمانی در شانگهای که به سفارش و گردآوری آثار هنری معاصر در آسیا می‌پردازد. قلمرو سوم با به تصویر کشیدن دوره‌ای بسیار مهم از تولید هنر در آسیا (۲۰۰۴ تا ۲۰۱۹)، آثار هنرمندانی را به نمایش گذاشته که مرزها را کاویده‌اند و برای تولید هنر خود عکاسی، فیلم، چیدمان و اجرا را به کار برده‌اند. این آثار با پوشش گستره‌ای از کیفیات مفهومی و بسترهای فرهنگی، دوگانه‌هایی چون امر جهانی و محلی، لحظه‌ی حال و امر تاریخی، ماده و معنا را به هم زده‌اند.

قلمرو سوم با نمایش آثار هنرمندانی که غالب آنها اهل چین هستند، در کنار هنرمندانی از تایلند، فیلیپین، ژاپن، کره و اندونزی، و پروژه‌هایی که از سوی هنرمندان بین‌المللی مثل پائولا پیوی (Paola Pivi) در آسیا شکل گرفته‌اند، آثار شرق و جنوب‌شرقی آسیا را به هم پیوند داده تا همزمان با ماندن در چارچوب‌های موضوعی مشترک و پرهیز از دسته‌بندی‌های کلی، چشم‌اندازی فراگیر از هنر آسیا پیش چشم بگذارد.

در این نمایشگاه به کیوریتری داویده کوئادریو (Davide Quadrio) آثار هنرمندانی چون بردهِد (Birdhead)، سائو فِی (Cao Fei)، هِمان چُنگ (Heman Chong)، کامفتبل کالکتیو (Comfortable Collective)، اف‌اکس هارسُنو (FX Harsono)، جُمپِت کوسویداناتو (Jompet Kuswidananto)، لو یانگ (Lu Yang)، سوتی کونویچایانن (Sutee Kunavichayanon)، سوراسی کوسُلوُنگ (Surasi Kusolwong)، گری راس پاسترانا (Gary Ross Pastrana)، پائولا پیوی، سان ژون (Sun Xun)، اپیچاتپُنگ ویراستاکول (Apichatpong Weerasethakul)، ژیجینگ مِن (Xijing Men)، یانگ ژِنژُنگ (Yang Zhenzhong) و ژو ژیاهو (Zhou Xiaohu) به نمایش درمی‌آیند.

FarEastFarWest در سال ۲۰۰۷ از سوی اریک گیشار (Eric Guichard) و داویده کوئادریو به‌عنوان پلتفرمی برای تولید پروژه‌های هنری تأسیس شده است. هدف مشترک مؤسسان این سازمان شناسایی هنرمندان، انتخاب پروژه‌ها و شکل دادن به تکه‌های تاریخ است با محوریت مسائل معاصر مرتبط با زندگی در آسیا. آثار هنری این مجموعه در مؤسسات هنری مهمی در آسیا و اروپا به نمایش درآمده‌اند.

نمایشگاه قلمرو سوم از ۱۰ اکتبر تا ۲۲ دسامبر ۲۰۱۹ در موزه‌ی عکاسی معاصر (Museum of Contemporary Photography) در کلمبیا کالج شیکاگو (Columbia College Chicago) آمریکا برقرار است.

جهت تماشای آثار هنری معاصر آسیایی از مجموعه‌ی FarEastFarWest، به mocp.org رجوع کنید.

Source :