ساختمان باشکوه Grand Palais در پاریس از هفتم نوامبر (۱۶ آبان) میزبان عموم تماشاگران، مجموعه‌داران و علاقه‌مندان به عکاسی است.

نمایشگاه سالانه‌ی پاریس فتو از بزرگترین رویدادهای هنری متمرکز روی عکاسی و بازار هنرهای عکس‌مبنا است که از سال ۱۹۹۷ و نوامبر هر سال در Grand Palais پاریس برگزار می‌شود. هنرمندان، گالری‌ها و ناشران در این رویداد فرصت می‌یابند که کارهای هنرمندان را در معرض تماشای مخاطبان پرشمار قرار دهند. 

در پاریس فتو ۲۰۱۹ بیش از ۲۰۰ گالری و ناشر، آثار هنری صدها هنرمند را به نمایش می‌گذارند و علاقه‌مندان، مجموعه‌داران و کیوریترها به یکی از غنی‌ترین و متنوع‌ترین منابع نمایشگاهی عکاسی در جهان دسترسی پیدا می‌کنند. آثار به نمایش درآمده مشتمل‌اند بر عکس، هنرهای عکس‌مبنا، فیلم و کتاب، از هنرمندانی از سرتاسر جهان، از جمله جهان غرب، خاورمیانه، آفریقا و شرق آسیا.

مهمترین گالری‌های هنری جهان در این رویداد آثار هنری تاریخی و معاصر، از هنرمندان شناخته‌شده تا استعدادهای جوان را به نمایش گذاشته و ناشران و فروشندگان کتاب از نسخه‌هایی منحصربه‌فرد و کمیاب رونمایی خواهند کرد. این رویداد همچنین فرصتی است برای شرکت در مراسم رونمایی و امضاء کتاب شناخته‌شده‌ترین هنرمندان روز دنیا.

برنامه‌های عمومی این رویداد عبارت اند از:

نمایشگاه‌های نهادهای شناخته‌شده‌ی دولتی و خصوصی با نمایش صدها اثر از هنرمندان سرتاسر جهان با نگاه‌ها و کنش‌های متفاوت و جریان‌های نوظهور (گالری راه ابریشم در پاریس فتو امسال با آثاری از اصغر فرهادی، شادی قدیریان، بهمن جلالی، بابک کاظمی، تهمینه منزوی، ابراهیم نوروزی، جلال سپهر، هاشم شاکری، مهدی وثوق نیا و سوزان زاده شرکت دارد.)

نمایش فیلم از هنرمندانی مثل دایدو مُریاما، یوسف کودلکا و شیرین نشاط

گفت‌وگو با کیوریترها، هنرمندان، مجموعه‌داران و منتقدان از جمله ویکتور برگین، دیوید کمپنی، هانس اُلریخ اُبریست، یوسف کودلکا و زانله موهولی

آرتیست تاک با حضور ۳۷ هنرمند مطرح و نوظهور، از جمله جوئل مایروویتس، مارتین پار، بروس گیلدن، تام وود، راجر بلن و والری بولان، با تمرکز بر کتاب‌های تازه‌انتشاریافته

افزون بر این، برنامه‌ی «در پاریس طی پاریس فتو» شبکه‌ی انبوه نهادهای فرهنگی در پاریس، مشتمل بر برخی از غنی‌ترین مجموعه‌های تاریخی عکاسی در جهان، را گرد هم می‌آورد.

بیست و سومین رویداد پاریس فتو تا یکشنبه ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گزارش بازدید از PARIS PHOTO 2014

گزارش تصویری PARIS PHOTO 2014