بخش عکاسی گالری ژینوس و موسسه‌ی فرهنگی هنری هنرنمای آبان اولین کارنمای انفرادی عکس مژگان خادمی‌راد را با عنوان «ملحقات و ضمیمه‌ها» برگزار می‌کند.

در بخش قلمِ عکاس این کارنما آمده است:

آدم‌ها شکلِ رسمیِ علاقه‌ام به دیدن دنیا هستند؛ رفتارها، روش‌ها، زیست‌ها، افت‌ها، خیزها.

عکاسی، این رسانه‌ی در دسترس همگان، با کلید­واژه‌های دم‌دستش، خوب می‌تواند این شکلِ سطحی و کم‌عمقِ زندگیِ ما آدم‌ها را روایت کند. اصلاً گویی عکاسی برای ماهایی است که داریم زیستنی را تجربه می‌کنیم که نه قبل از ما و نه بعد از ما این‌گونه تجربه نخواهد شد؛ و شاید حتی برای بعدی‌ها چیزی بیاید که دیگر نامش دوربین نباشد.

جستجوی من در عکاسی انگار تازه در حال به‌بار­نشستن است. بعد از سال‌ها به تماشا نشستن و دورشدن، حالا که می‌نویسم، حالا که عکس می‌گیرم، انگار صدای شاتر را عمیق‌تر از همیشه می‌شنوم.

من شیفته‌ی سردستی‌ها هستم؛ شیفته‌ی بی‌دقتی‌های گیرافتاده در نظمِ تحمیل‌شده­ی روزمره؛ شیفته‌ی ثبت لحظه‌ای بی‌اهمیت، ثبتِ ردِ روغن بر آسفالت خیابان؛ شیفته‌ی تصویر مخدوشم در آینه که بی‌شباهت به من و شبیه هزاران تصویر بی‌کیفیتِ خارج‌شده از دوربین‌هاست.

مژگان خادمی‌راد (۱۳۶۴) دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی‌ارشد از دانشگاه هنر تهران است. او فعالیت‌های هنری خود را از سال ۱۳۸۳ آغاز نموده و علاوه بر سابقه‌ی تدریس در دانشگاه سوره، دانشگاه هنر سمنان و دانشگاه علمی-کاربردی، هم‌اکنون مدرس دانشگاه هنر تهران و کلاس‌های آزاد دانشگاه تهران است.

گشایش: جمعه ۲۴ آبان‌ماه ۱۳۹۸، ساعت ۱۶ تا ۲۰
بازدید: جمعه ۲۴ آبان‌ماه ۱۳۹۸ تا یک‌شنبه ۳ آذرماه ۱۳۹۸، ساعت ۱۴ تا ۱۹
آدرس: تهران، خیابان ولی‌عصر، ابتدای خیابان فاطمی، روبه‌روی ایستگاه مترو جهاد، شماره ۲۱، واحد ۱، گالری ژینوس

برنامه‌های همراهی‌کننده‌ی نمایشگاه:
گفت‌وگو با هنرمند: نوشین بهرام آبادیان
نقد و بررسی: زانیار بلوری
زمان: جمعه ۱ آذر­ماه ۱۳۹۸، ساعت ۱۶