کالرچکر جدید ایکس‌رایت پاسپورتی فوتو ۲ (Xrite Colorchecker Passport Photo 2) معرفی شد.

کالرچارت ایکس‌رایت پاسپورتی فوتو با ابعاد ۱۲۵ در ۹۰ در ۹ میلیمتر، شامل سه کارت است، در حالی که ورژن جدید کالرچارت پاسپورتی فوتو ۲، دارای چهار کارت است که یک کارت مخصوص وایت‌بالانس دوربین، یک کارت خاکستری ۱۸ درصد و دو صفحه نمونه‌های استاندارد رنگ داخل جلد سخت جهت قرار دادن در جلوی سوژه هستند.

کارت خاکستری ۱۸ درصد معمولاً از ابزارهای مورد نیاز عکاسان حرفه‌ای است چرا که نورسنج دوربین‌ها در برخی شرایط دقت لازم در نورسنجی را نداشته و خطای اندازه‌گیری دارند. کارت  18 درصد، که جهت نورسنجی انعکاسی دقیق در نور محیط  و زیر نور فلاش استفاده می‌شود، پیش‌تر جداگانه در لوازم حمل می‌شد ولی در ورژن جدید این کارت در مدل پاسپورتی در دسترس قرار دارد.

استفاده از کارت‌های تنظیم رنگ و نور در عکاسی دیجیتال سرعت و دقت در بازیافت رنگ و نور را بالا برده و فایل ایجاد شده دارای رنگ و نور استاندارد برای نمایش و چاپ خواهد بود، به‌علاوه عکاس از حداکثر توان ثبت نور و رنگ توسط دوربین پیشرفته‌ی خود بهره می‌برد.

قاب سخت کالرچکر پاسپورتی ایکس رایت باعث شده تا به‌راحتی در کیف دوربین قرار بگیرد و نگرانی از آسیب دیدن آن وجود نداشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر و طرز کار محصول به سایت شرکت رنگ سیستم نمایندگی محصولات ایکس رایت در ایران، بخش محصولات ایکس‌رایت مراجعه و یا با شماره ۶۶۴۲۰۹۰۰ تماس بگیرید.