موزه‌ی عکاسی معاصر طی فراخوانی از دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد برای شرکت در مسابقه عکاسی اسنایدر ۲۰۲۰ (The Snider Prize) دعوت به‌عمل می‌آورد.

موزه‌ی عکاسی معاصر (MoCP) در سال ۱۹۷۶ از سوی کلمبیا کالج شیکاگو به‌عنوان جانشینی برای مرکز عکاسی معاصر شیکاگو تأسیس شده است. این موزه در حال حاضر از بزرگترین موزه‌های هنری دانشگاهی در جهان است که به عکاسی اختصاص دارد و هدفش «پروردن درک عمیق‌تری از نقش‌های هنری، فرهنگی و سیاسی عکاسی در جهان امروز» و «حمایت از استعدادهای نوظهور در حوزه‌ی عکاسی معاصر» است. تا کنون ۱۵ هزار اثر هنری از بیش از ۱۵۰۰ هنرمند در این موزه جمع‌آوری شده‌اند.

مسابقه‌ی عکاسی اسنایدر مخصوص آن دسته دانشجویان کارشناسی ارشد هنر (MFA) است که در حال حاضر در سال آخر تحصیلی‌شان قرار دارند. لازم به ذکر است که فارغ‌التحصیلان مجاز به شرکت در این رقابت نیستند.

جوایز

  • جایزه اسنایدر نوعی جایزه‌ی خرید است که به هنرمندان نوظهور سال آخر دانشجویی تعلق می‌گیرد. برنده‌ی این مسابقه ۳۰۰۰ دلار وجه نقد دریافت می‌کند و دو کار ممتاز دیگر هر یک برنده‌ی ۵۰۰ دلار وجه نقد خواهند شد. این مبلغ در واقع مبلغ خرید اثر هنری برای پیوستن به مجموعه‌ی دائمی موزه‌ی عکاسی معاصر است.

شرایط شرکت در رقابت

  • اطلاعات پروفایل
    بیوگرافی تا سقف ۱۵۰۰ واژه
    رزومه تا سقف ۲۰۰۰ واژه (در قالب PDF)
    تاریخ تولد، ملیت، نشانی و تلفن
  • اطلاعات پروژه
    هر شرکت‌کننده مجاز به شرکت یک پروژه‌ی ۲۰ عکسی است.
    تمامی عکس‌های بایستی در قالب JPG و با طول حداقل ۱۵۰۰ پیکسل باشند.
    پروژه بایستی همراه با عنوان، سال و شرح باشد.
    هر عکس پروژه بایستی عنوان و سال داشته باشد.
    نام دانشگاه باید قید شود.

مهلت ارسال آثار

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه تا ۱۶ می ۲۰۲۰ (۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) فرصت دارند تا آثار خود به وبسایت این رقابت ارسال کنند. اسامی برندگان در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۲۰ (۱۶ خرداد ۱۳۹۹) اعلام خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر و شرکت در این رقابت به وبسایت این رقابت مراجعه فرمایید.

برای دیدن آثار برنده‌ی سال‌های پیش این رقابت به اینجا رجوع کنید.

Source :